Szerző: Hlács Ferenc

2014. december 11. 11:06:00

Láthatatlanná válnak a hordható okoskütyük

Már 2018-ra hétköznapivá válhatnak az okosszemüvegek és a virtuálisvalóság-headsetek, két év múlva pedig az okostelefonok 40 százaléka tartalmaz majd valamilyen biometrikus érzékelőt, legalábbis a Gartner prognózisa szerint. A vállalat sötét jövőt vázol fel a windowsos eszközöknek a feltörekvő piacokon.

Néhány éven belül a viselhető okoseszközök csaknem harmada tűnik majd teljesen hétköznapi kiegészítőnek - állítja a Gartner frissen kiadott előrejelzésében. Az elemzőcég szerint 2017-re az ilyen készülékek mintegy 30 százaléka feltűnésmentesen olvad majd bele a mindennapi viseletbe, legyen szó szenzorokkal felszerelt ékszerekről, vagy akár a már fejlesztés alatt álló okos-kontaktlencsékről, de vélhetően a jelenleg elérhető kütyük, mint az okosórák és -szemüvegek is diszkrétebb formát öltenek - egyelőre ugyanis kevés feltűnőbb viselhető eszközt találunk például a Google Glassnál.

Mindennapivá válhatnak a VR-szemüvegek

A keresőóriás, egyelőre jórészt csak a "geek" közösség kemény magját érte el szemüvegével, ugyanakkor már érezhető, hogy a fejlesztők körében egyre népszerűbbek a hasonló kiterjesztett valóság (AR), illetve virtuálisvalóság-headsetek, mint például az Oculus Rift. Gartner szerint ezek a készülékek nagyjából 2018-ra kerülnek be a mainstream eszközök közé, a vállalat azokból világszerte több mint 25 milliót eladott darabot jósol. Az előrejelzés szerint a hasonló, fejre rögzíthető kijelzők mind a konzumer, mind pedig a nagyvállalati termékek piacán feltűnnek majd.

Az elemző ugyanakkor az esetlegesen felmerülő, a privát szféra biztonságát veszélyeztető problémák (ilyen a Google Glass kapcsán korábban már több is felmerült), illetve a kiforrott szolgáltatások hiánya miatt valamivel konszolidáltabb növekedést vár a területtől, mint az okostelefonok robbanásszerű elterjedése. A Gartnernél úgy látják, a hordható okoseszközök, karperecek, szemüvegek vagy egyéb készülékek néhány éven belül teljesen feltűnésmentesek lesznek, egy internetre csatlakozó kiegészítőt szemre nem is nagyon lehet majd megkülönböztetni azoktól, amelyeket ma viselünk.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A közelebbi jövőben is várhatók újdonságok, noha valószínűleg senkit nem ér különösebb meglepetésként, hogy 2016-ra sokkal több készülékben, az okostelefonok mintegy 40 százalékában tűnnek majd fel különböző bioszenzorok, például a pulzusmérők, a bőr ellenállását mérő GSR érzékelők vagy ujjelnyomat-olvasók. Ezen felül várhatóan újfajta megoldások is megjelennek, a Gartner ezek között a felhasználó azonosításához a szem szivárványhártyáját, illetve tenyér erezetét figyelő szenzorokat is említi

Egyre többen nőnek fel Windows nélkül

Az előrejelzés a Microsoft Windowsnak nem sok jót ígér, főként a feltörekvő piacokon: a cég szerint 2017-ben ezen területek vásárlóinak mintegy egyharmadára lesz igaz, hogy soha nem birtokolt még windowsos eszközt. Bár a PC-k penetrációja a fejlett országokban még mindig igen magas, ráadásul a vállalat szerint a készülékek több mint 90 százaléka Windowst futtat, a feltörekvő régiókban már más a helyzet, egyes felhasználóknak soha nem volt, és nem is lesz saját PC-je.

Ezekben a régiókban a felhasználók első online kapcsolatra képes eszköze többnyire egy egyszerű, böngészővel felszerelt mobiltelefon. Az olcsó okostelefonok megjelenésével ez valószínűleg megváltozik, ám még mindig valószínűbb, hogy a korábbi készüléket a felhasználók itt asztali számítógép vagy notebook helyett egy nagyobb kijelzős mobileszközre, phabletre vagy táblagépre cserélik - a feltörekvő területek tehát nem sok jót ígérnek a PC-piac számára a következő években.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 04:39

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.