Szerző: Hlács Ferenc

2014. augusztus 25. 15:03

A felhasználók kezébe kerül a Firefox Marketplace kormánya

Hamarosan a felhasználók véleményei és értékelései és földrajzi pozíciója alapján emeli ki az egyes appokat a Firefox Marketplace. A Mozilla Firefox OS-hez tartozó alkalmazásbolt új "demokratikus" promóciós rendszere mellett egy új, Indiába szánt belépő szintű okostelefont is bejelentett.

A Firefox OS-t futtató telefonok tavalyi megjelenését követő kezdeti lelkesedés viszonylag hamar alább hagyott, ez azonban nem jelenti, hogy a Mozilla megfeledkezett volna a rendszerről: a platformhoz tartozó alkalmazásbolt, azaz a Firefox Marketplace a tervek szerint hamarosan megújul, és a felhasználók értékelései, illetve véleményei alapján emeli majd ki és ajánlja az appokat, a kevésbé jól sikerült darabok pedig háttérbe szorulnak. Az új "kurátori" felülettel kapcsolatban a cég kampánymenedzsere, Scott DeVaney a VentureBeatnek elmondta, az hasonló lesz az online áruház főoldalához és egyfajta "játszótérként" működik majd, ahol a felhasználók értékelhetik az egyes appokat és a legjobbnak ítélt véleményekre is szavazhatnak.

A Marketplace-be emellett kerül egy központi "hírfolyam", amely azokat az szoftvereket tartalmazza majd, amelyeket az hozzánk földrajzilag közel eső felhasználók hasznosnak minősítettek. Ezen felül a "legjobb" appok kategóriánként is böngészhetők lesznek, legyen szó játékokról vagy éppen irodai alkalmazásokról. DeVaney szerint nem a szoftverek készítőinek, hanem felhasználóinak kell népszerűsítenie azokat - ennek megfelelően a jövőben igyekeznek "demokratizálni" az új appok felfedezését. Hogy az alkalmazásbolt új funkciói mikor jelennek meg, a kampánymenedzser egyelőre nem árulta el, mindössze annyit mondott, azok "nagyon hamar" megérkeznek. DeVaney egyébként nem teljesen tapasztalatlan a területen, a Mozilla előtt ugyanis az Apple-nél dolgozott, ahol az iTunes, az App Store és az iBookstore tartalmainak népszerűsítéséért felelt.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Firefox Marketplace-ről jelenleg nagyjából ötezer alkalmazás tölthető le - ez egyelőre nem túl biztató adat, hiszen jóval elmarad az Androidhoz tartozó Google Play több mint 1,3 millió appja mögött de még a sokak által szegényesnek talált Windows Phone piactér 300 ezer programjának is csupán töredéke. De a Google rendszerének korai szakaszát alapul véve sem sokkal fényesebb a Firefox OS-re íródott appok helyzete, hiszen 2009 márciusában még 2300 alkalmazás volt az androidos alkalmazásboltban, ez ugyanezen év decemberére már 16 ezerre hízott. Tény ugyanakkor, hogy akkoriban nem kellett hasonló óriásokkal megküzdeni, illetve az is, hogy a Firefox OS-szel felszerelt készülékekkel a Mozilla nem a teljes piacon, csupán a belépőkategóriában igyekszik megvetni a lábát, ahol az okostelefonokkal éppen megismerkedő tömegeket célozza.

Ezt a célkitűzést követi a legújabb rókás operációs rendszerrel felszerelt készülék, az elsősorban Indiába szánt Cloud FX is, amelynek hardverét az Intex Technologies biztosítja. A 2014-es megjelenés ellenére az eszköz nagyjából azt a teljesítményt hozza, amelyet a Mozilla nevével fémjelzett első készülékektől láthattunk, cserébe azonban ára is ennek megfelelően alakul. Az eszköz pontos specifikációi egyelőre nem ismertek, annyi azonban már kiderült, hogy azt egy 1 gigahertzes (vélhetően egymagos) processzor hajtja, belső tárhelye pedig 4 gigabájtig bővíthető. A két SIM-kártya befogadására is képes eszköz ára a gyártó korábbi bejelentése szerint 33 dollár környékén mozog majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról