Szerző: Gálffy Csaba

2014. július 21. 16:26

Magyar ajánlórendszer a Dailymotion alatt

A Gravity R&D-vel kötött szerződést a Dailymotion, a világ egyik legnagyobb videós platformja. Eszerint a magyar gyökerű startup szállítja a Dailymotion kritikus elemét képező ajánlórendszert, amelytől a reklámfelületek hatékonyságának növekedését várja a megrendelő.

Magyar cég szállítja a Dailymotion által a jövőben használt ajánlórendszert. A Gravity szoftvere kritikus feladatot, az oldalon töltött idő maximalizálását szolgálja majd, személyre szabott további videók ajánlásával. A szerződést azt követően nyerte el a Gravity, hogy nemzetközi tesztelés során az átkattintási arány akár 20 százalékkal is megnőtt és ez érdemben befolyásolja a cég hirdetési bevételeit is. "A felhasználói élmény javítása számunkra kulcsfontosságú, ezért is választottuk a Gravityt, amely azonnal látható eredményeket produkált mind az átkattintások, mind a végignézett videók számát illetően" – mondta el Sylvain Brosset, a Dailymotion kutatásért és fejlesztésért felelős vezetője.

Jól indult, jól folytatódott

A 2007-ben alapított Gravity R&D számára gyorsan jött a siker. A cég 2009-ben (holtversenyben) nyerte az statisztikai modellezés és ajánlóalgoritmusok egyik legnagyobb eddigi versenyét, a Netflix Prize-ot, The Ensemble néven. Az alapítók ezután sikerrel vontak be több körben tőkét, előbb üzleti angyaloktól és a Docler Holdingtól érkezett befektetés 2009-ben, majd 2011-ben a PortfoLion nyújtott 300 millió forintos, növekedésre fordítandó tőkeinjekciót.

A cég elsődleges piacát a webshopok, online piacterek, videós portálok jelentik, az ügyfelek közé tartozik például a Schibsted (Jófogás) és az Allegro Group (Vatera) is. A Gravity algoritmusa a megtekintett tartalom (vagy termék) mellé ad személyre szabott további ajánlatokat, amelyek ha jól célzottak, jelentősen megemelhetik a használó oldal bevételeit. A cég által nyújtott szolgáltatás kifejezetten rugalmas, tud alkalmazkodni a motorhoz és a bemeneti adatokhoz, valamint viszonylag egyszerűen és gyorsan implementálható. A rendszer helyben telepítve és SaaS (távoli szolgáltatás) formájában is elérhető, utóbbi esetben az ajánlómotor infrastruktúráját is a cég biztosítja, havidíjért cserébe.

Fejlesztő vagy? Segíts! Hack the Crisis. Gyere hétvégén fejleszteni, csatlakozz a hazai fejlesztői közösséghez!

A cég mára a Budapest mellett Tokióban rendelkezik leányvállalattal, Londonban, San Joséban és Moszkvában pedig képviseletet üzemeltet. Tikk Domonkos, a cég vezérigazgatója szerint egyelőre ezek közül a japán jelenlét a legfontosabb: "Óriási a piac, viszont a siker titka a sajátosságok mély ismeretében rejlik. Itt azonnal sikerült megvetni a lábunkat, a leányvállalat 2013-as alapítását követően szinte egyből nyereséges lett. Az eddigi legfontosabb helyi ügyfelünk a legnagyobb japán étteremajánló oldal, de további akvizíciók is várhatóak a közeljövőben."

A Gravity jelenleg mintegy 30 főt foglalkoztat, a fejlesztési feladatokat az itthoni, budapesti központ látja el, az értékesítés feladatát a helyi irodák, az adott célpiacot ismerő szakemberek végzik. A Gravity R&D jelenleg a növekedésen-terjeszkedésen dolgozik, ennek megfelelően aktívan bővítik a dolgozók létszámát itthon is.

a címlapról