Szerző: Bodnár Ádám

2014. április 22. 14:35

Nagy szolgáltatók érdeklődnek a Lufthansa Systemsnél

A Frankfurter Allgemeine Zeitung szerint a HP, az IBM és a francia Atos is érdeklődik a Lufthansa Systems infrastruktúra-üzletágáért, amelyet a légitársaság el kíván adni.

Mint minden iparág, mára a légiközlekedés is erőteljesen épít az informatikára, a Lufthansa még 1995-ben szervezte önálló leányvállalatba az IT-részlegét, ekkor jött létre mai formájában a Lufthansa Systems, amely üzemeltetési szolgáltatások mellett légiközlekedést támogató szoftvereket fejleszt.

A Lufthansa Systems központja Frankfurtban van, de a cég a világ számos országában rendelkezik leányvállalattal - a budapesti központban jelenleg mintegy 600 informatikust foglalkoztat (Magyarországon volt egyébként az első külföldi leányvállalat). A cég ügyfelei közé tartozik a világ több mint 300 légitársasága, 150 további fuvarozó és logisztikai szolgáltató, de energetikai és más iparvállalat, médiacég és egészségügyi intézmény is.

A légitársaság egy ideje szeretne túladni ennek a tevékenységnek egy részén, érdeklődő szerencsére van bőven. A Frankfurter Allgemeine Zeitung forrásai szerint a tevékenység iránt több nagy IT-szolgáltató is érdeklődik, köztük az IT-szolgáltatások piacát vezető IBM, a HP, valamint a francia Atos is. "Tárgyalunk több iparági nagyhatalommal is az IT-infrastruktúra részleg átvételéről, szeretnénk az eladás során a lehető legtöbb munkahelyet megőrizni" - mondta a német üzleti lapnak a Lufthansa pénzügyi vezetője, Simone Menne.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x)

Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

Hány adag sültkrumplit bír el 25 Kubernetes klaszter? (x) Globálisan napi akár 2,5 millió rendeléssel is megbirkóznak az RDI Hungary által fejlesztett háttérrendszerek és mobilalkalmazások.

A tervek szerint a Lufthansa Systems szervezete három részre válik szét, amiből csak az infrastuktúraüzemeltetéssel foglalkozót adná el a légitársaság, a másik kettőt (Airline Solutions, Industry Solutions) megtartaná. Az IT-infrastruktúra üzemeltetése egyre kevéssé nyereséges tevékenység, a Lufthansa Systems tavalyi 640 millió eurós forgalmának mintegy 40 százaléka származott erről a területről, a nyereségnek azonban mindösszesen 25 százaléka.

Érthető: az IT-infrastruktúra működtetéséhez nem szükséges légiközlekedési, vagy egyéb más, speciális iparági kompetencia, amellyel a Lufthansa Systems meg tudná magát különböztetni a piacon, így magasabb árat sem tud érvényesíteni, miközben a terület továbbra is humánerőforrás-intenzív: világszerte mintegy 1400 alkalmazott dolgozik ezen a területen, ami az összlétszám közel fele.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról