Szerző: Gálffy Csaba

2014. január 30. 10:24

Az ünnepek alatt szinte annyi tablet fogyott, mint PC

Kiadta a negyedik negyedévre vonatkozó tabletpiaci számait az IDC. A cég szerint továbbra is az Apple vezeti az eladásokat, de kilőtt a második helyezett Samsung, miközben az alsóházban is igen egyenlőtlen a gyártók teljesítménye.

Hatalmasra nőtt a tabletpiac, 2014 negyedik negyedévében összesen 76,9 millió darab fogyott világszerte az IDC szerint. Ezzel az eladások lassan megközelítik a hagyományos PC-két, ez utóbbiakból 82,2 millió fogyott azonos időszakban, a két termékkategória ellentétes irányú mozgásával egy vagy két negyedéven belül a tabletek megelőzhetik a számítógépeket (nem a noteszgépeket, az összes számítógépet).

Apple, Samsung

A harmadik negyedévhez képest 3 százalékponttal, 33,8 százalékra tudta növelni piaci részesedését az Apple, de így sem érte el a 2012 hasonló időszakában mért 38,2 százalékot. Vagyis az új generációs iPadeket a piac kitörő örömmel fogadta, de még ez sem volt elég ahhoz, hogy a vállalat megőrizze tavalyi pozícióját, az iPadek lassú olvadása nem állt meg, a 13,5 százalékos növekedés alatta maradt a teljes piac bővülésének. Az IDC szerint aggasztó az Apple számára, hogy az erősségének számító nyugati piacok mára a telítődés jeleit mutatják, ami erős korlátot jelent majd a további növekedés előtt.

A második helyet az "örökös vetélytárs" Samsung szerezte meg, a dél-koreaiak látványosan kilőttek az androidos mezőnyből. A Samsung egy év alatt szinte megduplázta eladásait, 7,8 millióról 14,5 millióra emelte az értékesített darabszámot, ezzel piaci részesedése 13 százalékról 18,8-ra nőtt. Fontosabb, hogy az év alatt a gyártó az Apple első számú kihívójává lépett elő. Míg egy évvel ezelőtt is a Samsung volt a legnagyobb androidos gyártó, a többiek (elsősorban az Amazon) még tudták tartani a lépést.

Amazon, ASUS, Lenovo

Idén ennek már nincs jele, a harmadik-negyedik helyezett Amazon és ASUS messze lemaradtak, eladásaik a 6, illetve 4 millió darabot sem érték el. Az Amazon különösen szenved a piacon, az előző időszakban slágernek számító Kindle tabletek eladásai még enyhén csökkentek is 2012 negyedik negyedévéhez képest (5,9 millióról 5,8 millióra). Az ASUS sem lehet büszke teljesítményére, az egykor úttörő kialakításaival (Transformer és Padfone sorozat) az innovátorok közé feliratkozó gyártó a piacbővülés üteme alatt tudott növekedni, annak ellenére, hogy most is a tajvaniak gyártják a Google Nexus 7 referenciatabletjét, emellett pedig számos nagyon jó árú modellel jelentek meg a piacon, ezek nem találkoztak a vásárlók igényeivel.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A legnagyobb ütemben a Lenovo növelte eladásait, de a kínai gyártó a versenytársakhoz képest nevetségesen alacsony, mindössze 800 ezer darabos értékesítésről indult 2012 negyedik negyedévében, így a megnégyszerezett eladások is csak 3,4 milliót jelentenek. Ezzel együtt a cég 1,3 százalékról 3,4 százalékra növelte részesedését a világpiacon. "A Lenovo hozzáférése a kínai bérgyártói kapacitáshoz nagyban hozzájárult, hogy alacsony árú tabletekkel árassza el a piacot" - mondta Jitesh Ubrani, az IDC elemzője. "A cég erősségét a fejlődő országok jelentik és a szomszédos piacokon (PC-k, okostelefonok) elért piaci részesedés eredőjeként a gyártó nagyot léphet előre 2014 folyamán" - teszi hozzá az elemző.

Érdemes megjegyezni, hogy meglepő módon nem erősödött a piacon a "long tail", a kisebb márkák összesen piaci részesedést vesztettek, súlyuk 32,5 százalékról 30,3 százalékra esett, ez azt jelenti, hogy a mintegy 17 milliós piacbővülésből a Samsung vitt 6,7 milliót, a "kicsik" együtt 3,8 milliót, az Apple pedig 3,1 milliót, a Lenovo pedig 2,6 millióval járult hozzá.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról