Szerző: Bodnár Ádám

2013. szeptember 16. 09:12

Egyesült az iStyle és az XMS

A HWSW egy májusi cikkében boncolgatta a hazai Apple-forgalmazók helyzetét, feltéve a kérdést, vajon rentábilisan üzemeltethető-e ennyi Premium Reseller üzlet Budapesten. A válasz mára nyilvánvalóvá vált: nem.

Néhány héten belül a "hazai APR helyzet" teljesen átalakult, a három üzlettel rendelkező StarKinget augusztusban vásárolta fel egy máltai cég, a múlt héten pedig az iStyle egyesült az XMS-sel. Az utóbbi bejelentést látványos keretek között, egy pénteki "keynote" eseményen jelentette be Horváth András, az XMS vezetője, és Tamás Gábor, az iStyle ügyvezető igazgatója.

iStyle+XMS=iStyle

Az első magyarországi Apple Premium Reseller boltot az iStyle nyitotta meg 2004-ben, a vállalat ma négy üzletet tart fent a fővárosban. Az XMS még ennél is korábban kezdett Apple-termékek forgalmazásába Magyarországon, Apple Premium Reseller üzletet viszont csak 2008-ban nyitott, mára pedig két boltot üzemeltet. A vállalat azonban nem rendelkezett megfelelő tőkeerővel a továbblépéshez, ezért a cégvezető úgy döntött, a folytatáshoz a nagyon hasonló szemlélettel és elkötelezettséggel rendelkező iStyle-ba olvadás lesz a legjobb döntés.

A vállalat pont 10 éve kezdett Apple-terméke forgalmazásába, a jubileumot viszont a márkanév (átmeneti) megszűnésével kénytelen ünnepelni. Az új cég ugyanis iStyle néven folytatja a tevékenységét, úgy tudjuk, az XMS üzleteit a hétvége során már át is márkázták. A pénteki bejelentés értelmében nem klasszikus cégfelvásárlás történik, az iStyle nem vásárolja meg az XMS Kft.-t, csak az alkalmazottakat és az üzleteket veszi át. Horváth András, az XMS vezetője az új vállalatot Tamás Gáborral közösen vezeti majd.

Az iStyle - amelynek tulajdonosa azonos az Apple-termékek hazai disztribútoráéval, az Apcommal - a régióban immár összesen 28 üzlettel rendelkezik, Budapest mellett például Prágában, Bukarestben, Pozsonyban és Szófiában. A boltokba egy évben összesen 7 millióan látogatnak el, a legutóbbi évben a vásárlók összesen 100 millió dollárt költöttek. Az XMS üzleteiben az utóbbi három évben összesen 300 ezren jártak, az ünnepek környékén, csúcsidőben heti 10 ezernél is több embert vonzottak a boltok egyenként, mondta el a HWSW-nek Horváth András. Az Almalap által begyűjtött adatok szerint a három hazai APR-lánc közül messze az iStyle rendelkezett a legnagyobb forgalommal, 2012-ben mintegy 2,5 milliárd forinttal, az XMS ezzel szemben 1,5 milliárdos bevétellel zárt. A máltai kézre került StarKing bevétele kevéssel 2 milliárd forint felett volt tavaly.

A hajtóerő a méretgazdaságosság

Az egyesült cég hat üzlettel rendelkezik Budapesten (Duna Plaza, Deák Ferenc utca, Mammut, Árkád, Westend, Andrássy út). Horváth András szerint a jobb méretgazdaságosság révén az iStyle hatékonyabban tud működni, a hat üzlet miatt például jobb feltételeket tud kialkudni az ingatlanok bérbevételekor például, kettő helyett csak egy webáruházat kell üzemeltessen, az adminisztratív funkciókat is elég egyszer végrehajtania. Tamás Gábor kiemelte, az új webshopban a korábbi árukészlet kétszerese áll majd a vevők rendelkezésére, az Apple-termékek mellett számos különféle kiegészítő (hangszórók, fejhallgatók, tokok, táskák, stb.) lesz megtalálható.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A rendezvényen elhangzott továbbá, hogy immár mind a hat üzletben átveszik a javításra szánt Apple-termékeket, nem kell azokkal az Andrássyú úti üzletbe menni, illetve hogy az oktatási tevékenységet is kiterjeszti az iStlye, amelyhez a szakmai partner a számítógépes grafikai és kiadványszerkesztési tanfolyamokat kínáló Mesharray lesz.

Az iStyle-XMS összeolvadás kapcsán mindenképp említésre érdemes, hogy az iStyle által üzemeltetett debreceni üzlet szeptember 1-jén bezárt. Ahogy Tamás Gábor a pénteki sajtóeseményen fogalmazott, a vidéki üzletek működtetési költsége érdemben nem kevesebb a budapestieknél, viszont a vásárlóerő, amely kitermelhetné a bolt rezsijét és a profitot, jelenleg csak Budapesten van jelen. Így a debreceni üzlet működtetése nem volt gazdaságos.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról