Szerző: Dojcsák Dániel

2013. július 22. 14:47

Már 100 millió butatelefonon van Facebook

Az okostelefon definíciók közül egyre kevesebb érvényes ma már, hiszen egyre több butatelefon is rendelkezik már érintőképernyővel így a népszerű webes szolgáltatásokról sem kell lemondani. A Facebook hivatalos közlése szerint a butatelefonokra készített Facebook for Every Phone immár 100 millió készülékre lett letöltve.

A közösségi oldal számára a Facebook for Every Phone egy kritikusan fontos pont a globális üzleti stratégiában, hiszen annak ellenére, hogy a nyugati világban minden az iOS-ről és Androidról szól, a további növekedés talajaként szolgáló régiókban, a fejlődő országokban még mindig a butatelefonok határozzák meg a piacot. India, Indonézia, a Fülöp-szigetek vagy éppen az afrikai országok újabb milliárdos felhasználói tábort tartogatnak még, ráadásul a nyugati társadalmakkal ellentétben a mobil itt nem másodlagos eszköz, hanem a szegények elsődleges és sokszor egyetlen kapcsolódási pontja az internethez.

A butatelefonos felületen nemrégiben megjelentek a hirdetések is, igaz egyelőre jelentéktelen bevételeket generál ez a részleg. A növekedés a felhasználók számában, illetve az intenzitásban viszont olyan erős, hogy a Facebooknak a második milliárd felhasználónál talán sikerülhet, ami az elsőnél nem: a felhasználók fejében összemosni a Facebook és a teljes internet fogalmát. Az alsó-kategóriás ökoszisztéma a gyors növekedésével alulról támaszthatja meg a Facebook egyensúlyát, ami az eredetileg felpumpált amerikai és brit piac stagnálása miatt látszik most borulni.

A Facebook 751 millió havi aktív felhasználót tud felmutatni már mobilon, a teljes felhasználószám pedig meghaladja az 1,1 milliárdot. A mobilos felhasználók száma egy év alatt 54 százalékkal nőtt, de a butatelefonok erősödése odafigyelés ezt a tempót meggyorsíthatja. A fejlődő országokban a mobil elsődleges platformként szerepel, a nyugati országokban pedig már szinte mindenhol elérte vagy megközelítette a Facebook a penetráció potenciális maximumát.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A Facebook által 2011-ben felvásárolt Snaptu mobilplatformra épülő butatelefonos kliens ráadásul funkcionalitásában alig marad el a teljes verziótól, ugyanúgy lehet rajta követni a hírfolyamot, működik az üzenetküldés és a fotók kezelése is. Viszont a szoftver úgy készült el, hogy jelentősen kevesebb adatforgalmat generáljon, mint az átlagos Java alkalmazások és mobil oldalak. Ezzel a korlátos adatcsomaggal rendelkező felhasználók számára tettek egy gesztust, igaz világszerte számtalan országban a Facebook egyszerű verziójának elérése után bizonyos szolgáltatók nem számláznak díjat vagy nagyon kedvezményesen mérit a biteket.

Érdekes egybeesés, hogy a Facebook tulajdonában lévő Instagram szintén körülbelül 100 millió aktív felhasználót számlál, legalábbis a két hónappal ezelőtt nyilvánosságra hozott adatok szerint, ami azt jelenti, hogy körülbelül azonos létszámban vannak jelen a Facebook-demográfiában a fejlett felhasználók, “heavy userek” és az alsó-kategóriában lévők. Jelenleg egyik oldalt sem tudja a Facebook hatékonyan monetizálni. A szolgáltató középtávú jövőjét érdemben az határozhatja meg, hogy melyik láb tud hamarabb megerősödni.

a címlapról