Szerző: Bőle György

2000. szeptember 11. 06:06

Egyre nyomasztóbb NVIDIA fölény a grafikus gyorsítók piacán - a trendet a játékfejlesztők csak tovább erősítik

A hétvégi, új Unreal engine-nel kapcsolatos hírek (bővebben majd Sammertól a Gameware -ben) és nyilatkozatok között igen elgondolkodtató dolgok is napvilágot láttak. Tim Sweeney, az Unreal 2 egyik fejlesztője a következőket nyilatkozta :

A hétvégi, új Unreal engine-nel kapcsolatos hírek (bővebben majd Sammertól a Gameware-ben) és nyilatkozatok között igen elgondolkodtató dolgok is napvilágot láttak. Tim Sweeney, az Unreal 2 egyik fejlesztője a következőket nyilatkozta:

"A játék egyes helyszínein lévő frame-enkénti 100 ezer poligon 25fps-sel fut egy GeForce2-es kártyán. ...persze a jelenlegi kód még nem teljesen optimalizált. A játék "feature set"-je (3D-s megoldások tárháza) az elkövetkezendő DirectX8/X-Box/NV20 által kijelölt irányokat kívánja támogatni.

A kód teljes mértékben hardver-gyorsítást igényel, nem támogatja a Glide-ot, illetve a szoftveres rendering módokat. Srácok, az Unreal motorok tradicionális 3dfx központúságának ezennel vége.

A skeletal animation (csontváz-alapú modellmozgás) 100 százalékosan hardver-gyorsított lesz, amint az első DX8-ra optimalizált kártyák megjelennek.

Nem, nem fogjuk port-olni visszamenőlegesen a régi Unreal engine-t az új DX8 feature-ökre, így az ezt megvalósító patch-ek miatt ne is nyaggassatok minket."

Jól látható, hogy Carmack, a Quake széria fejlesztője után az Unreal team is a DirectX8/X-Box/NVIDIA által kijelölt irányt követi. Természetesen érthető, hogy a játékkészítők szeretnek egy adott hardverre fejleszteni, mint ahogyan Carmack többször is hangsúlyozta, hogy a konzolok egységes hardver-állománya rendkívül megkönnyíti a fejlesztők dolgát. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy mindez az NVIDIA-t a Microsoft-hoz hasonló, a piac későbbi fejlődését gátoló domináns szerepbe helyezi. Talán nem véletlen, hogy ez a két cég nagyon jól megtalálja a közös hangot mostanság. Mindenesetre reménykedjük, hogy az ATi és a Matrox nevével fémjelzett "kanadai szekció" nem hagyja mindezt szó nélkül...

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról