Szerző: Koi Tamás

2013. július 3. 10:48

4G-s spektrumra pályázik az iPhone gyártója

Elindulna az ősszel kezdődő tajvani LTE-spektrumaukción a világ egyik legnagyobb szerződéses elektronikai gyártójának számító Hon Hai Precision Industry Co, vagyis a Foxconn. A cég a hivatalos közlemény szerint így akarja megkülönböztetni magát a konkurenciától, ennél részletesebb tervekkel azonban nem szolgáltat.

Gyors, LTE-alapú mobilhálózatok működtetésére alkalmas spektrumlicencekre pályázik Tajvanon a Hon Hai Precision Industry, vagy ismertebb nevén Foxconn. A több országban is jelen lévő vállalat eddig jórészt arról híresült el, hogy ez a cég gyártja az Apple számára az iPhone-okat és iPadeket, de Kindle e-könyvolvasót vagy a PlayStation 3 játékkonzolt is. A többek közt hazánkban is összeszerelő-üzemet működtető Foxconnak a gyártáson kívül a szolgáltatószektorban eddig egyáltalán nem volt érdekeltsége.

A vállalat a hivatalos közlemény szerint a gyártásból származó árbevétel-csökkenés ellensúlyozására törekszik azzal, hogy új piacokon is megveti a lábát, noha a mögöttes üzleti modell ismeretének hiányában egyelőre senki nem tudja megítélni, hogy mennyire lehet sikeres a cég mobilszolgáltatóként. A vállalat azután hozta nyilvánosságra a terveit, hogy a tajvani hírközlési hatóság a hét elején bejelentette, hét pályázó adott be jelentkezést a szeptemberben kezdődő LTE-aukcióra, köztük a Foxconn-nal, és még egy gyártóval, a routereket, modemeket és más vezeték nélküli berendezéseket készítő Ambit Microsystemsszel.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A tajvani bérgyártó nem kizárólag a mobilszolgáltatások irányába kacsingat, a cég már korábban közölte, hogy a tartalombiznisz és a szoftverpiac is érdekli, jóllehet ezekbe az irányokba egyelőre nem tett határozott lépéseket. A Foxconn emellett - egyelőre csupán a helyi piacon - forgalomba hozna saját márkanéven elektronikai, szórakoztatóelektronikai berendezéseket, melyeket értelemszerűen házon belül gyártana, így gyakorlatilag a teljes értékesítési lánc nyereségéből részesedni tudna.

Fontos, hogy a tajvaniak mostani lépése csak a helyi piacon tenné lehetővé a cég számára, hogy saját mobilszolgáltatást építsen ki - ha ezt a stratégiát más országokra is ki akarja terjeszteni a vállalat, akkor az adott ország spektrumaukcióján kell elindulnia. A terjeszkedésre csak az ázsiai és csendes-óceáni régióban számos lehetőség mutatkozik, a leggyorsabban, legdinamikusabban növekvő mobilpiacok rendre ehhez a térséghez tartoznak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról