Szerző: Koi Tamás

2012. november 20. 10:01

A 2008-as szintre esett vissza a magyar mobilpiac

Több éves mélyponton a magyarországi mobilpenetráció, de még mindig több aktív kártya van használatban, mint ahányan élnek az országban.

Továbbra sem mozdul el a 2008-as szintről a magyarországi mobilpenetráció, a három magyarországi szolgáltató ügyfélbázisa lassan de biztosan apad. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) októberi gyorsjelentése szerint az előző hónapban száz magyarra 115,6 előfizetés jutott - utoljára 2008 júliusában állt ezen a szinten a piac, a mindenkori csúcs ugyanebben az évben, decemberben volt.

Az NMHH statisztikái szerint októberben összesen 11 millió 492 ezer előfizetője volt a magyarországi mobilszolgáltatóknak, 17 ezerrel kevesebb, mint egy hónappal korábban. Az előfizetésüket ténylegesen is használó, vagyis a megelőző három hónapban hívást indító vagy hívást fogadó kártyák száma 10 millió 991 ezerről 10 millió 965 ezerre csökkent. Ebben a számban a havi előfizetéses és a feltöltőkártyás konstrukciók egyaránt benne foglaltatnak, a pre-paid kártyák aránya a teljes bázison belül a harmadik negyedév végére 48 százalékon állt.

A statisztikákból kiderült, hogy a vizsgált hónap végére a forgalmazásban résztvevők, azaz mind a havi díjas előfizetéssel rendelkezők és mind az előre fizetett előfizetések közül az utolsó három hónapban hívást indítók vagy fogadók száma alapján a T-Mobile piaci részesedése 45,96 százalékról 46,12 százalékra emelkedett, mialatt a Vodafoné az előző havi 22,57 százalékról 22,44 százalékra, a Telenoré 31,47 százalékról 31,44 százalékra csökkent.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az októberi adatok kifejezetten aggasztóak lehetnek a mobilszolgáltatók számára abból a szempontból, hogy az eddigi csökkenési trend átrajzolódott, azaz többen mondják vissza az aktív előfizetésüket, mint ahány inaktív szerződés szűnik meg. Ez a jelenség immár egyértelműen azt a tényt tükrözi, hogy a lakosság és a mobiltelefonos flottákkal rendelkező vállalkozások a távközlési masszív költségtakarékossági lépéseket tesznek, melyet láthatóan mindhárom szolgáltató megérez.

Bár erre vonatkozóan továbbra sincs adat, a számokból jól látszik, hogy a virtuális mobilszolgáltatói modell sem volt alkalmas arra, hogy komolyan felpörgesse a piaci állóvizet. Az idén tavasszal indult Tesco Mobile, illetve a Magyar Telekom és a Lidl közös, márkázott szolgáltatása, a Blue Mobile számaiból csak utóbbi lehet auditálva a statisztikákba, a Tesco Mobile előfizetői bázisáról továbbra sem áll rendelkezésre információ, a Vodafone és a Tesco közös tulajdonában álló virtuális mobilszolgáltató csak annyit árul el, hogy ügyfélbázisának mérete eléri a több tízezres határt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról