Szerző: Koi Tamás

2012. november 13. 10:47

Arcfelismeréssel térképezi fel vásárlóit a jövő áruháza

Fejlett arcfelismerő algoritmus alapján dolgozó vásárlóelemző-rendszert mutatott be a héten egy japán szakkiállításon az NEC. A cég szerint az eszköz az üzletek tulajdonosai számára kitűnő marketingeszköz lehet, mindezt úgy, hogy a vevők jogait sem sérti.

Arcfelismerésen alapuló vevőkövető rendszert dolgozott ki a japán NEC. A cég november elején egy szakkiállításon mutatta be a technológia működését, mely nem tárolja el a vevők arcképeit, hanem valós időben dolgozza fel azt és konvertálja strukturált adattá. A fejlesztőcég szerint az egyébként meglepően egyszerűen felépülő rendszer beüzemelése révén a kereskedők olyan anonim adatokhoz juthatnak hozzá a látogatóikról, melyekkel eddig legfeljebb a webáruházak látogatottsági statisztikáiban szembesülhettek.

A NEC arcfelismerő rendszere nagy biztonsággal állapítja meg a vásárlók korát és nemét, illetve a látogatási adatokat idő alapján is eltárolja. A cég által biztosított felhőalapú tárhelyen elhelyezett adatbázisból kinyert információk a fejlesztők elképzelései szerint segítenek az üzemeltetőknek abban, hogy pontosabban feltérképezzék ügyfélkörüket, illetve részletes, különböző időintervallumok alapján szűrt statisztikákat készítsenek a vevői összetételről, illetve a visszatérő látogatókról, amit a kasszarendszerek adataival összevetve marketingcélokra használhatnak.

01:56
 

Facial recognition tech estimates customers gender, age and how often they visit #DigInfo

Még több videó

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

A megoldás kapcsán a gyártó álláspontja szerint nem merülhet fel semmiféle jogi, illetve biztonsági aggály, mivel a rendszer nem tárolja el senkinek az arcképét, illetve nem továbbítja a felvételeket az NEC szervereire. Mindez azt jelenti, hogy a vevőknek nem kell félniük attól, hogy arcképükkel visszaélnek, vagy az engedélyük nélkül tárolják azokat, csak anonim adatokat rögzít a megoldás.

Az elsősorban üzletláncoknak kínált termék mindössze egy PC-ből és egy nagyfelbontású webkamerából áll, az egész rendszer üzemeltetése a statisztikai feldolgozómodullal havonta nagyságrendileg 880 dollárba kerül. Más cégek korábban is használtak hasonló technológiákat vevőkövetésre és analitikára, ezek azonban nem arcfelismerésen, hanem más technológiák alapján működtek.

Ilyen például a Wi-Fi eszközök helyzete alapján végzett vevőkövetés, ez azonban azt feltételezi, hogy a felhasználó birtokában van egy olyan eszköz, mely - annak beleegyezésével - lokáció-alapú információt továbbít a rendszer üzemeltetőjének. Az NEC által használt technológiának semmiféle eszközspecifikus kritériuma nincs, csak a vevők arcát kell látnia a kameráknak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról