Szerző: Koi Tamás

2012. november 13. 10:47

Arcfelismeréssel térképezi fel vásárlóit a jövő áruháza

Fejlett arcfelismerő algoritmus alapján dolgozó vásárlóelemző-rendszert mutatott be a héten egy japán szakkiállításon az NEC. A cég szerint az eszköz az üzletek tulajdonosai számára kitűnő marketingeszköz lehet, mindezt úgy, hogy a vevők jogait sem sérti.

Arcfelismerésen alapuló vevőkövető rendszert dolgozott ki a japán NEC. A cég november elején egy szakkiállításon mutatta be a technológia működését, mely nem tárolja el a vevők arcképeit, hanem valós időben dolgozza fel azt és konvertálja strukturált adattá. A fejlesztőcég szerint az egyébként meglepően egyszerűen felépülő rendszer beüzemelése révén a kereskedők olyan anonim adatokhoz juthatnak hozzá a látogatóikról, melyekkel eddig legfeljebb a webáruházak látogatottsági statisztikáiban szembesülhettek.

A NEC arcfelismerő rendszere nagy biztonsággal állapítja meg a vásárlók korát és nemét, illetve a látogatási adatokat idő alapján is eltárolja. A cég által biztosított felhőalapú tárhelyen elhelyezett adatbázisból kinyert információk a fejlesztők elképzelései szerint segítenek az üzemeltetőknek abban, hogy pontosabban feltérképezzék ügyfélkörüket, illetve részletes, különböző időintervallumok alapján szűrt statisztikákat készítsenek a vevői összetételről, illetve a visszatérő látogatókról, amit a kasszarendszerek adataival összevetve marketingcélokra használhatnak.

01:56
 

Facial recognition tech estimates customers gender, age and how often they visit #DigInfo

Még több videó

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A megoldás kapcsán a gyártó álláspontja szerint nem merülhet fel semmiféle jogi, illetve biztonsági aggály, mivel a rendszer nem tárolja el senkinek az arcképét, illetve nem továbbítja a felvételeket az NEC szervereire. Mindez azt jelenti, hogy a vevőknek nem kell félniük attól, hogy arcképükkel visszaélnek, vagy az engedélyük nélkül tárolják azokat, csak anonim adatokat rögzít a megoldás.

Az elsősorban üzletláncoknak kínált termék mindössze egy PC-ből és egy nagyfelbontású webkamerából áll, az egész rendszer üzemeltetése a statisztikai feldolgozómodullal havonta nagyságrendileg 880 dollárba kerül. Más cégek korábban is használtak hasonló technológiákat vevőkövetésre és analitikára, ezek azonban nem arcfelismerésen, hanem más technológiák alapján működtek.

Ilyen például a Wi-Fi eszközök helyzete alapján végzett vevőkövetés, ez azonban azt feltételezi, hogy a felhasználó birtokában van egy olyan eszköz, mely - annak beleegyezésével - lokáció-alapú információt továbbít a rendszer üzemeltetőjének. Az NEC által használt technológiának semmiféle eszközspecifikus kritériuma nincs, csak a vevők arcát kell látnia a kameráknak.

a címlapról