Szerző: Dojcsák Dániel

2012. november 06. 12:11:00

Böngészőben terjeszkedik az Instagram

Az Instagram meglepő pálfordulással egy webes kivezetést jelentett be az eddig kizárólag mobilról elérhető képmegosztó szolgáltatásához. A jövő héttől minden felhasználó képei megjelennek egy személyes képtárban is, amit böngészőből érhetünk el. Sőt, a publikus profilok képeihez még csak bejelentkezni sem kell.

A teljes értékű webes profil sokak számára csalódás lehet, hiszen lerombolja azt az illúziót, hogy lehetséges hosszútávon csak mobilon tartani egy szolgáltatást. Korábban az egyetlen mód az Instagramban készült képek webre vitelére az volt, ha valaki Twitteren vagy Facebookon megosztotta a mobilos kliensből a képet, ekkor a link az adott fotó egyedi oldalára mutatott. Lapozni, galériát nézegetni itt azonban nem lehetett, most ez változik meg.

Minden felhasználónak az instagram.com/felhasználónév cím alatt jön létre a saját profilja, akkor is ha publikus és akkor is ha privát a fiók. Az utóbbi esetben persze csak bejelentkezés mellett érhetőek el a képek és csak a jóváhagyott követők számára. Minden profil fejlécében egy dinamikus kollázs lesz a legutóbbi képekből, lentebb pedig a követés gomb mellett az időrendbe rakott képsor jelenik meg. A képeket itt is lehet majd kommentálni és lájkolni. Valószínűleg az Instagram 3.0-ban bemutatott Photo Map is szerepet kap majd később weben, teljesen átmigrálva a képfogyasztást webes környezetbe. Az utolsó kapaszkodó már csak az, hogy képeket feltölteni továbbra is mobilról lehet.

Igen, de nem

Kevin Systrom, az Instagram vezetője szerint a felhasználók már régóta követelték ezt a lehetőséget, de a szolgáltatás ezzel nem vált irányt, csupán lehetőséget ad arra, hogy a képek könnyebben rendezhetőek legyenek, több ember felé lehessen azokat megosztani, illetve kényelmesebb legyen új felhasználókat felfedezni. Systrom hangsúlyozta, hogy a webes nyitás nem jelenti azt, hogy szakítanának a mobilos fókusszal.

Ezt talán alátámasztja az, hogy a webes felületen egyelőre nincs kereső, nincs hírfolyam, sem képfeltöltés. Ahhoz, hogy valakinek a profiljára jussunk, vagy közvetlenül a személyes URL-jét kell bepötyögni a címsorba, vagy valamelyik linkelt fotóról indulva lehet a többi képet is felfedezni. Jól látszik ugyanakkor az Instagramot felvásárló Facebook hatása: profiloldal struktúrájából a Facebook oldalak elrendezése köszön vissza, ami egyben azt is jelenti, hogy az Instagram is kiválóan márkázható lesz. Utóbbi nem véletlen, számos márka van jelen a közösségi képmegosztó szolgáltatáson, több tízezres rajongói táborral.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A fejlesztés ugyanakkor rossz hír lehet azoknak a mashup szolgáltatásoknak, amik a webes kivezetés hiányát igyekeztek betömni, s az API-n keresztül oldották meg a böngészős Instagram használatot. Ilyen például a Statigram vagy a Webstagram, amiknek a készítői nem szégyellősek, ott például lehetséges keresni a képek között és címkék alapján is válogatni őket. Egyelőre ezzel még indokolható a létezésük, de a Verge-nek nyilatkozó Instagram-szóvivő nem titkolta, hogy a hírfolyam bevezetésének lehetőségét még mérlegelik.

Az új webes profilját mindenki kipróbálhatja jövő héten, a cég elmondása szerint a következő napokban fokozatosan válnak elérhetővé a webes fiókok mindenkinek. Addig is meg lehet nézni a Nike példaprofilját, hogyan is fog kinézni a felület.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 19:40

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.