Szerző: Dojcsák Dániel

2012. szeptember 21. 15:10

Újabb BlackBerry-leállás volt, ezúttal az EMEA régióban

Egy komoly hálózati hiba miatt az EMEA régiószerte szenvedtek a BlackBerry-felhasználók, ugyanis legtöbben ma reggel órákon keresztül leveleiket sem érték el és internetezni sem tudtak, a kanadai okostelefonokon csak a hanghívás és az SMS maradt.

Úgy tűnik az ősz nem tartozik a szerencsés évszakok közé a RIM számára - jegyzi meg a TechCrunch. Tavaly októberben a RIM történetének legkomolyabb üzemkiesését szenvedte el, akkor napokon keresztül akadozott a BlackBerry internetszolgáltatása világszerte. Akkor Mike Lazaridis elnök-vezérigazgató a YouTube-on kért bocsánatot a felhasználóktól.

A mai leállás egyelőre nem tűnik ennyire komolynak, a gyártó és egyben szolgáltatóként is működő RIM angol leányvállalata a Twitteren tette közzé, hogy Európában, Közép-Keleten és Afrikában több ügyfelet érintő kimaradások vannak a szolgáltatásban. Egy másik üzenetben a RIM elnézést kért és ígéretet tett arra, hogy kivizsgálja az esetet. Azóta már helyreállt a rendszer, elvileg minden BlackBerry-felhasználó zavartalanul használhatja a natív alkalmazásokat, a push e-mail funkciót, illetve a szerveroldali optimalizációt használó böngészést is.

Európai Vodafone ügyfeleket érintett a kiesés

A RIM arra a kérdésre nem tudott választ adni, hogy pontosan hány felhasználót érintett a probléma, ahogy az sem derült még ki, hogy mi okozta a gondot. A tavaly októberi leálláskor egy, az Egyesült Királyságban telepített adatközpontban az egyik “core switch” meghibásodása indított el  dominóeffektust, a kieső adatközpontban tárolt adatok visszaállítása más központokban túlterhelést okozott a RIM rendszereiben Európában, majd később más régiókban is.

A brit Telegraph szerkesztői úgy értesültek, hogy a kiesés főként brit Vodafone-ügyfeleket érint. Ezt a Vodafone meg is erősítette, a következő közleményt adta ki a cég a reggel 6 órakor kezdődő kimaradásról: "Tudomásunk van arról, hogy a BlackBerryt használó előfizetőink problémát tapasztalhatnak az e-mail, internet és BBM szolgáltatással kapcsolatban az EMEA régióban. A RIM már dolgozik a hiba kijavításán, prioritásként kezelik az ügyet, folyamatosan kommunikálunk a gyártóval az ügyről”. Nem sokkal később a szolgáltatás helyre állt, remélhetőleg véglegesen, s nem ismétlődik meg a RIM tavalyi, napokig tartó vesszőfutása.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Az eset különlegessége, hogy a pár évvel ezelőtt a vállalati telekommunikáció alfájának és omegájának tartott BIS/BBM rendszerek ma már nem számítanak sem biztonságosabbnak, sem hatékonyabbnak, mint amit más platformok vállalati funkciói képesek kínálni. Ellenben kizárólag itt fordulhat elő, hogy az okostelefon a gyártói rendszerek leállása esetén elveszíti szinte teljes funkcionalitását és attól függetlenül, hogy az adott felhasználó melyik vállalat alkalmazottja vagy melyik szolgáltató ügyfele, képtelen lesz elérni levelezését, illetve az alkalmazások egy része is működésképtelenné válik.

Az irónia a történetben, hogy ez éppen akkor történik, amikor világszerte tömegek kezdenek sorba állni a legújabb iPhone-ért, ami születése óta látványosan szorítja ki az okostelefonok világából a BlackBerryt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról