Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A tévé és a mobilnet megy a Magyar Telekomnál

Koi Tamás, 2012. augusztus 09. 10:16
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Szinte minden pénzügyi mutatóját tekintve javítani tudott eredményein 2012 első félévében a Magyar Telekom. A társaság által ma kiadott üzleti jelentés ennek ellenére pesszimistán festi le a magyar helyzetet, a cég szerint a szeptemberi áremelésekre szükség van.

Az elemzői konszenzust bizonyos területeken némileg alulmúlva, ugyanakkor növekedéssel zárta az idei első félévet a Magyar Telekom, az ország legnagyobb távközlési vállalata. A társaság menedzsmentje ennek ellenére pesszimistán nyilatkozott a magyar gazdaság fellendüléséről, ettől függetlenül tartja az idei célokat - ehhez azonban kellett az is, hogy a Telekom szeptember 1-től megemelje több, elsősorban mobilszolgáltatás árát.

Hullámzó teljesítmény

A Magyar Telekom nettó eredménye az első félévben jelentős mértékben, 4,4, milliárd forintról 10,7 milliárd forintra nőtt, a jelentős javulás mögött az áll, hogy a társaságnak ebben az időszakban már nem kellett fizetnie a macedón leányvállalathoz kötődő vizsgálati költségeket, valamint az amerikai tőzsdefelügyelettel kötött megegyezés alapján kalkulált jelentős bírságot. Az EBITDA (kamatfizetés, adózás, értékcsökkenés és amortizáció előtti eredmény) 44,6-ról 49,6 milliárd forintra nőtt, ám a rendkívüli tételek nélkül számolt, működéshez kapcsolódó EBITDA 9 százalékkal, 56,2 milliárd forintra csökkent. A beruházás (CAPEX) az első félévben jelentősen, 13,5 milliárd forinttal nőtt, így meghaladta a 40 milliárd forintot, igaz ebben a 900 MHz-es frekvenciaaukcióra befizetett több mint tízmilliárd forintos tétel is szerepet játszott.

A Telekom árbevétele mindeközben 1,3 százalékkal, 145,5 milliárd forintra nőtt az első félévben, elsősorban a rendszerintegrációs/IT, valamint az energiaszolgáltatásokból származó növekvő bevételeknek köszönhetően, melyek ellensúlyozták a vezetékes és mobil hangalapú szolgáltatásokból származó bevétel csökkenését. Elmondható, hogy a társaság bevételének növekedéséhez emellett a tévészolgáltatásokból és mobilinternet-szolgáltatásokból származó növekvő bevétel is hozzájárult.

Magyarországon egyébként gyakorlatilag ez a két szegmens tudott számottevő növekedést felmutatni az év első felében, illetve a második negyedévben. A mobil szélessávú szolgáltatások előfizetői bázisa fél év alatt több mint 154 ezer ügyféllel bővült, a Magyar Telekom a hazai piacon a mobil adatszolgáltatások szegmensében továbbra is stabilan piacvezető. A tévészolgáltatásoknál már nem ilyen jelentős a növekedés, itt nem egészen 25 ezer előfizetéssel bővült a bázis, a szolgáltatónak most körülbelül 822 ezer tévés ügyfele van.

A különböző technológiák eloszlását elemezve megfigyelhető, hogy a Telekom továbbra is elsősorban az interaktív tévészolgáltatások, azon belül az eleinte nehezen startoló IPTV értékesítésében jeleskedik. Míg a kábeltévé előfizetők száma kis mértékben csökkent, a műholdas tévét nézőké pedig nagyjából ugyanilyen arányban nőtt, addig fél év alatt ötvenezer új IPTV előfizetőt szerzett a társaság, ami a technológia térhódítását tekintve rekord mértékű növekedésnek számít. A Magyar Telekom tévépiaci részesedése mindemellett továbbra sem tud nőni számottevően, a társaság a tévéző háztartások negyedét szolgálja ki Magyarországon.

Szertefoszlott várakozások

Chritsopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója az eredmények ismertetése során kifejtette, a társaság továbbra is tartja magát az év elején vállalt célokhoz, ugyanakkor hozzátette, szertefoszlottak azok a várakozások, melyek az év elején lassú növekedéssel számoltak a magyar gazdaság teljesítményét illetően. A vállalat a célkitűzések teljesítése érdekében az év második felében jelentős költségcsökkentési intézkedéseket tervez, ami a marketinget, a készüléktámogatás és az ügynöki díjakat egyaránt érinti majd. A Magyar Telekom emellett szeptember 1-től több lakossági és üzleti szolgáltatás esetén árat emel, mely a társaság első emberének nyilatkozata szerint szintén hozzájárul majd az EBITDA célkitűzések teljesítéséhez.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.