Szerző: Bodnár Ádám

2012. augusztus 2. 14:21

Kína az okostelefon-piac növekedésének motorja

Érdekes elemzést közölt az okostelefon-piac második negyedéves alakulásáról a Canalys elemzőcég. Azon már senki sem lepődik meg hogy gyorsan nőnek az eladások és toronymagasan vezet az Android, az már sokkal érdekesebb, hogy Kína vált a legnagyobb okostelefon-vásárló országgá.

A második negyedévben világszerte 158,1 millió okostelefont értékesítetek, 47 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A hatalmas piaci növekedés motorja az Andoid és Kína - derül ki a Canalys összesítéséből. Az elemzőcég által nyilvánosságra hozott számok alapján a világ legnépesebb országa lett a legnagyobb okostelefon-piac, Kínában elképesztő ütemben nő ezeknek a készülékeknek a népszerűsége. Míg a világpiac 47 százalékkal emelkedett éves szinten, addig Kínában majdnem 200 százalékos volt az ugrás - három hónap alatt 42 millió okostelefon fogyott az országban, ami a teljes világpiac 27 százaléka. Eközben az Egyesült Államokban 25,3 millió okostelefont adtak el.

A kínai okostelefon-piacon a Samsung volt a vezető gyártó, állítja a Canalys, azonban a koreai éllovas 17 százalékos részesedése mögött stagnáló szállítások állnak - eközben a kínai gyártók, a ZTE, a  Lenovo és a Huawei gyorsan növelték az eladásaikat és mindannyian megelőzték az Apple-t. Az elemzőcég számai szerint a helyi márkák a kínai okostelefon-eladások közel kétharmadát tették ki, a három, nemzetközi színtéren is ismert gyártó mellett olyan cégek is meghatározó szereppel bírnak mint az Oppo, a K-Touch vagy a Gionee.

Az okostelefonok világpiaca a Canalys szerint

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

"A helyi elsőligás brandek előretörését számos tényező segíti. Gyorsan reagálnak a piaci igényekre és értik a helyi fogyasztók viselkedését és preferenciáit, ezek kulcsfontosságúak voltak a nemzetközi szereplők megelőzésében" - mondta a Canalys Kínáért felelős elemzési vezetője, Nicole Peng. "A helyi elsőligás szereplők keményen dolgoztak az utóbbi negyedévekben hogy javítsák márkájuk ismertségét és fejlesszék a kapcsolataikat az operátorokkal." A második ligás gyártók, amelyek "butatelefonjaik" révén már korábban jó kapcsolatokat alakítottak ki az operátorokkal, szintén nagy sikereket aratnak készülékeikkel, elsősorban a kisebb, alacsonyabb jövedelmű lakossággal rendelkező városokban

A kínai gyártók kizárólag androidos okostelefonokat kínálnak, ennek köszönhetően az országban értékesített készülékek több mint négyötödén a Google platformja fut. Az Android persze nem csak Kínában, hanem az egész világon uralja már a piacot, a Canalys szerint a második negyedévben értékesített okostelefonok 68 százaléka futtatta a Google rendszerét, 16 százalék iOS-t - ez a két platform dominálja a piacot, a BlackBerry OS 5,4 százaléka, a Symbian 4,1 százaléka és a Windows Phone 3,2 százaléka csupán arra elég, hogy megelőzzék a 2,1 százalékos badát.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról