Kína az okostelefon-piac növekedésének motorja
Érdekes elemzést közölt az okostelefon-piac második negyedéves alakulásáról a Canalys elemzőcég. Azon már senki sem lepődik meg hogy gyorsan nőnek az eladások és toronymagasan vezet az Android, az már sokkal érdekesebb, hogy Kína vált a legnagyobb okostelefon-vásárló országgá.
A második negyedévben világszerte 158,1 millió okostelefont értékesítetek, 47 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A hatalmas piaci növekedés motorja az Andoid és Kína - derül ki a Canalys összesítéséből. Az elemzőcég által nyilvánosságra hozott számok alapján a világ legnépesebb országa lett a legnagyobb okostelefon-piac, Kínában elképesztő ütemben nő ezeknek a készülékeknek a népszerűsége. Míg a világpiac 47 százalékkal emelkedett éves szinten, addig Kínában majdnem 200 százalékos volt az ugrás - három hónap alatt 42 millió okostelefon fogyott az országban, ami a teljes világpiac 27 százaléka. Eközben az Egyesült Államokban 25,3 millió okostelefont adtak el.
A kínai okostelefon-piacon a Samsung volt a vezető gyártó, állítja a Canalys, azonban a koreai éllovas 17 százalékos részesedése mögött stagnáló szállítások állnak - eközben a kínai gyártók, a ZTE, a Lenovo és a Huawei gyorsan növelték az eladásaikat és mindannyian megelőzték az Apple-t. Az elemzőcég számai szerint a helyi márkák a kínai okostelefon-eladások közel kétharmadát tették ki, a három, nemzetközi színtéren is ismert gyártó mellett olyan cégek is meghatározó szereppel bírnak mint az Oppo, a K-Touch vagy a Gionee.
Az okostelefonok világpiaca a Canalys szerint
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
"A helyi elsőligás brandek előretörését számos tényező segíti. Gyorsan reagálnak a piaci igényekre és értik a helyi fogyasztók viselkedését és preferenciáit, ezek kulcsfontosságúak voltak a nemzetközi szereplők megelőzésében" - mondta a Canalys Kínáért felelős elemzési vezetője, Nicole Peng. "A helyi elsőligás szereplők keményen dolgoztak az utóbbi negyedévekben hogy javítsák márkájuk ismertségét és fejlesszék a kapcsolataikat az operátorokkal." A második ligás gyártók, amelyek "butatelefonjaik" révén már korábban jó kapcsolatokat alakítottak ki az operátorokkal, szintén nagy sikereket aratnak készülékeikkel, elsősorban a kisebb, alacsonyabb jövedelmű lakossággal rendelkező városokban
A kínai gyártók kizárólag androidos okostelefonokat kínálnak, ennek köszönhetően az országban értékesített készülékek több mint négyötödén a Google platformja fut. Az Android persze nem csak Kínában, hanem az egész világon uralja már a piacot, a Canalys szerint a második negyedévben értékesített okostelefonok 68 százaléka futtatta a Google rendszerét, 16 százalék iOS-t - ez a két platform dominálja a piacot, a BlackBerry OS 5,4 százaléka, a Symbian 4,1 százaléka és a Windows Phone 3,2 százaléka csupán arra elég, hogy megelőzzék a 2,1 százalékos badát.