Szerző: Dojcsák Dániel

2012. június 22. 14:51

Visszaszólhatnak a trolloknak az Android fejlesztők

A Google androidos app piactere eleinte nem volt a szervezettség és átláthatóság mintapéldánya. A kezdetben zavaros és alacsony minőségű Market viszont mostanra összeállt egy nagyon erős és kiszámítható ajánlórendszerré.

Ha valaki legközelebb ódákat zeng egy appról vagy éppen a földbe döngöli azt, akkor számíthat rá, hogy sorai mögé maga a fejlesztő is hozzáteszi saját gondolatait. Ez a megoldás talán segíthet eliminálni vagy legalább felismerni a tudatlan és egysíkú, logikus gondolkodásra nem képes felhasználók kommentárjait. Eddig igen nehéz volt kiszűrni azt, hogy egy jelzett probléma valóban létezik-e, izoláltan létezik-e vagy esetleg abból fakadt, hogy a felhasználó nem vett figyelembe valamit, vagy neki rossz a hardvere. Igaz sokat segített az a lehetőség, hogy az mások értékeléseit is hasznosnak vagy ártónak lehetett nyilvánítani, de az igazi szent grál a fejlesztővel való kétirányú kommunikáció lehet.

Egyelőre sajnos csak a Top Developer címkét viselő legnagyobb partnerek kapják meg ezt a lehetőséget, a többieknek erre várnia kell. A kis fejlesztők továbbra is csendben hallgathatják a kommentárokat vagy esetleg egyenrangú félként egy-egy leírással szállnak be maguk is a folyamba. A korlátozás nem végleges, a Google nyilatkozata szerint a keret bővülni fog, de nyilván a kiegyensúlyozott működéshez szükség van arra, hogy egy ideig kontrollált keretek közt működjön ez a képesség.

A fejlesztők számára egy nagyon jó lehetőség, persze egyben veszély is az interaktivitás, mindenesetre mostantól nem kell szó nélkül hagyni a véresszájú szidalmazókat, ki lehet segíteni a problémába ütközőket és meg lehet “simogatni” a dicséretet közzétevőket. A tipikus problémák felvetése teljesen normális viselkedés a felhasználók részéről, sőt, általában akkor ragadnak billentyűzetet a legtöbben, ha valami gond van. A többi felhasználó eddig maximum önigazolásra használhatta az értékeléseket, hiszen láthatta, hogy az univerzum tele van más emberekkel, akik ugyanabba a hibába futottak bele. Mostantól viszont ugyanezen a fórumon a megoldást is megtalálhatja, amihez eddig az internet mély bugyraiba kellett leásni.

Jobb mindent megbeszélni!

A Google célja az interakció engedélyezésével, hogy felhívja a figyelmet erre a területre. Ha van lehetőség a felhasználó és a fejlesztő közti kommunikációra, akkor a jövőben jobb programok születhetnek a beszélgetések nyomán, illetve a fejlesztő sokkal jobban megérti a célcsoportját. Nyilván a komoly alkalmazáskészítők eddig is tettek erőforrásokat a tesztelésbe, felhasználói mérésekbe, maga a műfaj egyáltalán nem új, de a reflektorfénybe állítás mindenképp jót tesz a területnek. A felhasználók is érezhetik, hogy az általuk elmondott gondolat nem falra hányt borsó, ami bátoríthatja őket a gyakori visszacsatolásra, illetve annak részletesebb, pontosabb kidolgozására. Ez pedig a fejlesztők számára óriási kincs lehet.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Amennyiben valaki ír egy értékelést, akkor nyilván nem várható el tőle, hogy visszajárjon nézegetni, hogy kapott-e választ. Éppen ezért amint a fejlesztő reagál a felvetésekre, a Google küld a felhasználónak egy e-mailt, amiben értesíti arról, hogy választ kapott. Ez a levél nyilván nem lesz zavaró, hiszen, ha nem egyszerű trollkodásról van szó, akkor az értékelő felhasználó örömmel veszi a visszajelzést. Ha valakinek hobbija volt eddig, hogy sorozatban szemeteli tele a Play appjainak falát, akkor esetleg leszokik róla, bár feltételezhető, hogy az e-mail értesítés kikapcsolható lesz.

A plusz visszajelzések kezelése, feldolgozása, értékelése, illetve a válaszadás nyilvánvalóan többletterhet jelent, nem véletlen, hogy első körben csak a nagyobb cégek számára nyílik a kapu. A visszajelzések kezelése nyilván sosem lesz kötelező, de a jó és a rossz fejlesztő közti határ kijelölésében biztosan egy látványos pont lesz az, hogy ki mit kezd ezzel.

Európa egyik legnagyobb Atlassiannal kapcsolatos rendezvénye, immár kilencedik alkalommal, új lendületet ad a vállalati produktivitásnak és a hatékony ügyfélkezelésnek. A március 20-21-i rendezvényen is lesznek top nemzetközi vendorok, a fókuszban pedig a projekt menedzsment, az IT szolgáltatásmenedzsment, és a HR lesznek.

a címlapról

GITHUB

0

Elérhetővé vált a GitHub Copilot Enterprise

2024. február 29. 11:34

Az előzetes után általánosan hozzáférhetővé vált a GitHubon a Copilot új szintje, ami a szervezetek belsős kódbázisa alapján segíti a fejlesztőket.