:

Szerző: Gálffy Csaba

2012. június 1. 14:31

Google: fizetős lett a termékkeresések listázása

Fizetőssé válik és nevet vált a Google Product Search. A 2002 óta ingyenes listázásért a jövőben fizetni kell, cserébe a találatok hangsúlyosabbá válnak. Ez az első olyan Google-szolgáltatás, amely ingyenesből lesz fizetős.

A Product Search és a Product Listing Ads összevonásából születik a Google Shopping - jelentette be a vállalat. A Google Shopping az úgynevezett "fizetős bekerülés" (paid inclusion) elvén működik, vagyis a kereskedőnek fizetnie kell azért, hogy termékei az adatbázis részeivé váljanak, a rendszer azonban a pénzért cserébe nem garantál jó helyezést, megjelenést, átkattintást semmilyen kulcsszóra. A fizetést elutasító kereskedők termékeit továbbra is beolvassa a Google robotja és az organikus találatok között meg is jelennek, a kiemelt Shopping keretbe azonban nem kerülhet be.

Eléggé elkülönül?

A Google szerint a Shopping találatai a felhasználó számára észrevehetően el vannak különítve az organikus találatoktól, a sarokban megjelenik a "Sponsored" felirat is, így a lépés nem számít a keresőtalálatok fizetőssé tételének. A logika azonban erősen sántít, a Shopping találatai nem különböznek érdemben a többi kiemelt, ám organikus, ingyenes találatoktól, mint amilyenek például a lokációs vagy épp a Knowledge Graph találatai.

A keresőóriás álláspontja szerint a fizetéses rendszer bevezetésére a felhasználók érdekében is szükség volt, az ingyenes listázással ugyanis a kereskedők visszaéltek, rendszeresen a ténylegesnél alacsonyabb árakat tüntettek fel, az adatokat pedig ritkán frissítették. A fizetéses rendszer a jövőben biztosítja, hogy az árak valódiak, az adatok pedig frissek maradnak - ez ugyanis a kereskedőnek is elemi érdeke.

Az egyik megoldás (forrás: SearchEngineLand)

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A kritikusok szerint láthatóan filozófiát váltott a Google a fizetős hirdetések és az organikus találatok keveredését illetően - legalábbis erre utal a termékekre, szállodákra és repülőutakra vonatkozó keresések találati listája. Az egyelőre kísérleti fázisban lévő új megoldás ugyanis a kereskedők termékeit és a szállodák illetve repülőtársaságok ajánlatait ugyanis fizetés ellenében a jövőben kiemeli az algoritmus.

Don't be evil?

A Google Shopping a keresőóriás Adwords rendszerét használja majd, ezen keresztül olvassa be az adatforrást és a fizetés is ezen a rendszeren keresztül történik - a ma elérhető Product Listing Ads-hoz hasonlóan. Az adott kereskedőtől származó termék megjelenésében szerepet játszik majd a kifizetett összeg, a magasabb ajánlatért nagyobb eséllyel jelenik meg a találatok között. A másik független változó a relevancia, a motor ennek alapján is rangsorolja a terméktalálatokat.

A Shoppingot a következő hetekben-hónapokban kezdi tesztelni a Google, a végleges design és a hivatalos indulás várhatóan őszre várható, egyelőre az Egyesült Államokban. A szolgáltatás azonban jövőre világszerte elindul, így várhatóan hazánkban is megjelenik 2013 folyamán.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

4

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.