Szerző: Gálffy Csaba

2012. június 1. 14:31

Google: fizetős lett a termékkeresések listázása

Fizetőssé válik és nevet vált a Google Product Search. A 2002 óta ingyenes listázásért a jövőben fizetni kell, cserébe a találatok hangsúlyosabbá válnak. Ez az első olyan Google-szolgáltatás, amely ingyenesből lesz fizetős.

A Product Search és a Product Listing Ads összevonásából születik a Google Shopping - jelentette be a vállalat. A Google Shopping az úgynevezett "fizetős bekerülés" (paid inclusion) elvén működik, vagyis a kereskedőnek fizetnie kell azért, hogy termékei az adatbázis részeivé váljanak, a rendszer azonban a pénzért cserébe nem garantál jó helyezést, megjelenést, átkattintást semmilyen kulcsszóra. A fizetést elutasító kereskedők termékeit továbbra is beolvassa a Google robotja és az organikus találatok között meg is jelennek, a kiemelt Shopping keretbe azonban nem kerülhet be.

Eléggé elkülönül?

A Google szerint a Shopping találatai a felhasználó számára észrevehetően el vannak különítve az organikus találatoktól, a sarokban megjelenik a "Sponsored" felirat is, így a lépés nem számít a keresőtalálatok fizetőssé tételének. A logika azonban erősen sántít, a Shopping találatai nem különböznek érdemben a többi kiemelt, ám organikus, ingyenes találatoktól, mint amilyenek például a lokációs vagy épp a Knowledge Graph találatai.

A keresőóriás álláspontja szerint a fizetéses rendszer bevezetésére a felhasználók érdekében is szükség volt, az ingyenes listázással ugyanis a kereskedők visszaéltek, rendszeresen a ténylegesnél alacsonyabb árakat tüntettek fel, az adatokat pedig ritkán frissítették. A fizetéses rendszer a jövőben biztosítja, hogy az árak valódiak, az adatok pedig frissek maradnak - ez ugyanis a kereskedőnek is elemi érdeke.

Az egyik megoldás (forrás: SearchEngineLand)

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A kritikusok szerint láthatóan filozófiát váltott a Google a fizetős hirdetések és az organikus találatok keveredését illetően - legalábbis erre utal a termékekre, szállodákra és repülőutakra vonatkozó keresések találati listája. Az egyelőre kísérleti fázisban lévő új megoldás ugyanis a kereskedők termékeit és a szállodák illetve repülőtársaságok ajánlatait ugyanis fizetés ellenében a jövőben kiemeli az algoritmus.

Don't be evil?

A Google Shopping a keresőóriás Adwords rendszerét használja majd, ezen keresztül olvassa be az adatforrást és a fizetés is ezen a rendszeren keresztül történik - a ma elérhető Product Listing Ads-hoz hasonlóan. Az adott kereskedőtől származó termék megjelenésében szerepet játszik majd a kifizetett összeg, a magasabb ajánlatért nagyobb eséllyel jelenik meg a találatok között. A másik független változó a relevancia, a motor ennek alapján is rangsorolja a terméktalálatokat.

A Shoppingot a következő hetekben-hónapokban kezdi tesztelni a Google, a végleges design és a hivatalos indulás várhatóan őszre várható, egyelőre az Egyesült Államokban. A szolgáltatás azonban jövőre világszerte elindul, így várhatóan hazánkban is megjelenik 2013 folyamán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról