Szerző: Koi Tamás

2012. május 3. 10:34

A hét végéig eldől a telefonadó sorsa

Lapértesülések szerint a hét végéig adott határidőt a Nemzetgazdasági Minisztérium a távközlési szolgáltatóknak arra, hogy kitalálják, hogyan teremtik elő azt az idén nagyjából 32 milliárd, jövőre pedig 52 milliárd forintos adóbevételt, melyet a szektortól vár az államkassza.

Ha nem akarják az eredetileg tervezett percalapú telefonadót a távközlési szolgáltatók, még a héten elő kell állniuk egy olyan alternatív javaslattal a Nemzetgazdasági Minisztérium számára, mely biztosítja az előirányzott (vagy annál nagyobb) bevételt az államkassza számára, továbbá az előfizetőknek és a szolgáltatóknak is a legkevésbé fáj - értesült a hvg.hu. A lap forrásai szerint a tárca ugyan tisztában van a szolgáltatók aggályaival, a tervezett bevételről azonban semmiképpen nem mond le.

Az eredetileg tervezett, a telefonhívások percei, illetve MMS-ek és SMS-ek után fizetendő 2 forintos tarifa bevezetése különösen az utóbbi időben amúgy is rendkívül terhelt és csökkenő mobiltávközlési szektort érintené kellemetlenül, nem véletlen, hogy az új adónemmel kapcsolatos iparági egyeztetések során a Vodafone, a Telenor és a Magyar Telekom közösen dolgozik valamilyen alternatív megoldáson.

A cégek bár hivatalosan nem nyilatkoznak a témában, a HWSW-hez eljutott nem hivatalos vélemények egyöntetűen azt kifogásolják, hogy a kormányzat nem egyeztetett előzetesen az ágazattal, akárcsak korábban más esetekben (például a nemzeti mobilfizetési rendszerre felállított törvényjavaslat elfogadása előtt). Az eredeti tervekkel kapcsolatos legfőbb problémát az jelenti, hogy a szolgáltatók vagy csak rendkívüli költségek árán, vagy hosszabb idő alatt tudnák felkészíteni számlázási rendszereiket a forgalomarányos tarifa bevezetésére.

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Múlt héten, a minisztériummal folytatott első egyeztetésekről kiszivárgott információk szerint felmerült egy olyan ötlet, hogy az adót egyenlő arányban kellene fizetnie mind a 14,4 millió magyarországi vezetékes- és mobiltelefon-előfizetés után, az azonban már akkor nyilvánvalóvá vált, hogy ez a megoldás nem minden piaci szereplőnek tetszik. Lapunk információi szerint az átalánydíjas megoldást ebben a formában leginkább a nagyjából 300 ezer vezetékes fővonallal rendelkező UPC sérelmezte, melyet egyébként az első, formális egyeztetésekre meg sem hívtak.

A tegnapi kormányülésről kiszivárgott, hogy Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter már olyan tervet ismertetett, mely a havi összes telefonhívás első tíz percére adómentességet adna az előfizetőknek, illetve 700 forintban maximálná a havi terheket. A HWSW értesülései szerint így maradna a forgalomalapú rendszer, vagyis a mobilszolgáltatók egyelőre nem tudták kilobbizni, hogy átalánydíjat fizessenek minden előfizetés után az ügyfelek. A tíz perces adómentesség egyébként havi szinten 20 forintot jelent az előfizetőnek, a havi 700 forintos maximális limit pedig 360 percnyi hívást jelent - számol a Telefonközpont blog.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.