Szerző: Gálffy Csaba

2012. április 27. 11:25

A Samsung a legnagyobb mobilgyártó

A várakozásokat meghaladó módon sikerült a Samsung Electronics első negyedéve. A céget az okostelefonok húzták, az eladások rakétaszerűen emelkednek, profitot pedig szinte csak ez a divízió termel.

Közzétette első negyedéves pénzügyi jelentését a Samsung Electronics. Eszerint a vállalat 22 százalékkal növelte bevételét az előző év hasonló időszakához képest és elérte a 45,27 billió koreai wont. A profit azonban megduplázódott és 5,05 billió wont tett ki - ez 4,45 milliárd dollárnak felel meg.

Mobiltelefonok

Az IT és mobilkommunikáció divízió, amely a telefonokat, a telekommunikációs eszközöket, a PC-ket és a fényképezőgépeket egyesíti, 23,22 billió wonos forgalom mellett 4,27 billió won üzemi nyereséget ért el, vagyis a vállalati szintű nyereség szinte egészét ez a szegmens tette ki és már a vállalat forgalmának felét adja. A divízió forgalma az előző év hasonló időszakához képest egyébként 86 százalékkal nőtt, az elért profit pedig megtriplázódott.

A telefoneladásokat a Galaxy Note és a Galaxy S II húzta, a csúcskategóriás telefon iránt hatalmas piaci kereslet mutatkozott. A drágább készülékek sikere ugyanakkor az átlagos eladási árat is meghúzta, ami most a teljes telefonos portfólióra vonatkozóan mintegy 185 dollár (összehasonlításképp a csak iPhone-t gyártó Apple mobiltelefonjainak átlagos eladási ára mintegy 650 dollár). A földrajzi régiók közül a legnagyobb növekedést Kína, Dél-Amerika és a Közel-Kelet, valamint Afrika mutatta a negyedév során.

Ugyan a Samsung nem tett közzé darabszámokat, a szakértők egyetértenek abban, hogy az első negyedév során a dél-koreai konglomerátum vált a világ legnagyobb telefongyártójává. A Samsung mintegy 90 millió telefonon adhatott túl, miközben a Nokia 83 millió egységet gyártott. A Samsung az okostelefonok között is visszavette a vezetést az Apple-től, a 44 millió dél-koreai okostelefon mögött az Apple csak 35 milliót gyártott és adott el.

Félvezető- és kijelzőgyártás

A Samsung félvezetőgyártását szezonális hatások fogták vissza, azonban így is nyereséget termelt - jelentette be a cég. A memóriachipek és logikai vezérlők gyártásával foglalkozó divízió bevétele 13 százalékkal zsugorodott. A Samsung szerint ennek részben oka volt a merevlemez-hiány nyomán csökkenő kereslet a számítógépes alkatrészek iránt. A NAND-lapkák piaca azonban a tavalyi jó év után az idei év elejére bedugult, az árakat pedig az alacsonyabb csíkszélességgel készülő lapkák piaci megjelenése is letörte. Az SSD-k előretörése illetve az eMMC kártyák további térnyerése tovább folytatódik a jövőben, a Samsung a következő negyedévekben növekvő keresletre számít.

A memódiachipek piaca továbbra is nagyon gyenge, a Samsung szerverekbe szánt és alacsony csíkszélességű moduljai azonban az átlagosnál magasabb áron keltek el, ami emelte a divízió eredményét. A DRAM-chipek piaca a második negyedévben egészségesebb képet mutathat, a szerveres modulok piaca erős marad, a merevlemez-hiány lecsengésével pedig a noteszgépes és asztali modulok piaca is újra beindulhat majd.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A kijelzőgyártás hosszas szenvedés után hajtott végre profitot, bár a 28 milliárd wonos eredmény inkább jelképes, mint jelentős. Ugyan a kijelzőgyártás hagyományosan gyengébb az év első negyedében, amit most az európai gazdasági válság és a merevlemez-hiány nyomán kialakult visszaeső kereslet is tovább hangsúlyozott, a divízió a prémium kategória felé orientálódva tudott profitot hajtani. A TV-kbe szánt panelekből származó bevétel éves szinten 20 százalékkal nőtt, köszönhetően a drágább LED-megvilágítású és 3D-s panelek magasabb átlagos eladási árának. A kijelzőgyártást a tabletek magas pixelsűrűségű és az okostelefonok OLED-típusú paneljei is segítették, mindkét terméktípus az átlagosnál jóval magasabb áron értékesíthető.

Samsung Galaxy S3 vagy S III

A pénzügyi eredmények bejelentése után tartott telefonos konferencián a Samsung egyik alelnöke, Robert Yi feltehetően véletlenül meg is nevezte a dél-koreai gyártó következő zászlóshajóját. A Galaxy S3 vagy S III (az élő beszédből nem lehet következtetni az írásmódra) várhatóan május 3-án mutatkozik be a szélesebb nyilvánosság előtt, és a várakozások szerint még a nyár folyamán világszerte elérhetővé válik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról