Szerző: Dojcsák Dániel

2012. április 26. 14:37

Mobilra gyúr a LinkedIn

A világ legnagyobb szakmai közösségi hálózata, a LinkedIn egyre inkább erősíti mobilos jelenlétét. Ez olyannyira megy nekik, hogy az okostelefonos alkalmazások már-már jobb minőségűek és használhatóbbak, mint az asztali webes változat.

A LinkedIn bemutatta hosszú ideje várt iPad alkalmazását tegnap, illetve ezzel párhuzamosan komolyabb frissítést kapott az iPhone és az Android app is. A tabletes verzió teljesen az alapoktól gondolta újra a működést és semmiben sem hasonlít az asztali verzióhoz, sokkal inkább egy közösségi híraggregátornak tűnik.

Az alkalmazás főképernyője tiszta, egyszerű interfész, ahol mindössze három lehetősége van a felhasználónak. Választhat a frissítések, a profil és a postafiók nézetek között. A profilban érdekes, hogy teljesen központi helyre került az a doboz, ami megmutatja, kik nézték meg a profilunkat az elmúlt időszakban. Ezzel érdekeltté teszik a felhasználót, hogy gyakran keresse fel ezt a menüpontot is.

Középpontban a szakmai tartalom

A fő attrakció azonban a frissítések rész, ahol igazi előrelépés van a többi felülethez képest. A LinkedIn iPad alkalmazásának ezen része valójában egy közösségi forrásokból táplált Flipboard (népszerű iOS feed-olvasó alkalmazás). Az ismerősök, kapcsolatok által megosztott elemek, történek gyönyörű tördeléssel úsznak be a képernyőre, és mellette kiemelt helyet kapnak a profilokban történt változtatások is. Nehezebb lesz lemaradni arról, ha valaki munkahelyet váltott vagy éppen új szöveggel fényesíti szakmai renoméját. Az iPad app struktúrája az okostelefonos verzióban is visszaköszön, de ott a megjelenítés némileg kompromisszumos, illetve az androidos alkalmazáson érezni, hogy sok-sok optimalizálást igényel még az új felület.

Az alkalmazás iOS-en és Androidon is képes a Google és az Exchange naptárakkal is együttműködni. A fejlesztők arra számítanak, hogy az emberek “reggeli közben” is használni kezdik az appot, így az könnyű áttekintést ad az aznapi eseményekről. A hírek olvasása közben logikusnak is tűnik egy pillantást vetni az aznapi találkozókra is, igaz kérdéses, hogy ezt miért a LinkedIn-en belül tenné meg bárki és miért nem az eddig is használt naptár appjában.

Minden ötödik látogatás mobilról jön

A LinkedInnek jelenleg 150 millió felhasználója van, így az iPad lefedése elkerülhetetlen volt, főleg azért, mert a szakmai közösségi hálózat elsődleges célközönsége az okostelefonok és tabletek bűvöletében él. Már most a rendszer forgalmának 22 százaléka mobil eszközökről jön, úgy, hogy egy évvel ezelőtt ez az arány még mindössze 8 százalék volt. Aki használja a szolgáltatást, annak érdemes kipróbálni a mobilos felületet is, akár iOS, akár Android tulaj. Az alkalmazások letölthetőek a Google Play illetve az App Store felületen keresztül.

a címlapról