Szerző: Koi Tamás

2012. április 12. 16:37

A nyártól átláthatóbbá válhat az App Store

A nyár derekától átalakulhat az Apple alkalmazásokat, és egyéb médiatartalmakat áruló iTunes Store-ja. A kiszivárgott információk szerint a piactér átláthatóbb lesz, az új rendszerben a felhasználó könnyebben megtalálhatja a neki tetsző alkalmazást a jelenleg elérhető több mint félmillió program közül.

Kiszivárgott információk szerint a nyártól átalakulhat az iTunes égisze alatt működő iTunes Store és iOS App Store, azzal a céllal, hogy a felhasználók könnyebben megtalálják azokat a tartalmakat, melyek relevánsak a számukra. A változás részben a Chomp nevű elsősorban speciális keresőmotorjáról ismert vállalat idén februári felvásárlásával állhat összefüggésben.

Az App Store forgalmának további fellendítését célzó változtatások leginkább a Chomp által fejlesztett keresőtechnológiák integrációját jelentheti. A vállalat megoldásának alapja, hogy nem az alkalmazás neve vagy népszerűsége alapján végzi a találatok listázását, hanem az app működését és használati célját elemzi. A Chomp többek közt az amerikai Verizon Wireless saját (androidos) alkalmazásboltja számára kínálta ezt a technológiát.

A Chomp tavaly ősszel egy olyan, a Google AdWordshöz hasonló, licitálós rendszerre épülő hirdetési metodikát is útjára indított, melyet kifejezetten alkalmazásfejlesztőknek szánt a cég. Ez a rendszer (Chomps Search Ads) az adott keresési kulcsszóra a találati listán kiemelt helyen jeleníti meg az adott alkalmazást - feltéve, hogy a fejlesztő megfelelő fizet a kiemelésért. Az egyelőre nem világos, hogy az Apple alkalmazni kívánja-e ezt a rendszert a piacterek keresőmotorjaiban.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A mobilos alkalmazás-piacterekkel, különösen a nagyobb elérésű, nagy tartalmi kínálattal rendelkező áruházak, így elsősorban az App Store és a Google Play Store kapcsán többször elhangzó kritika, hogy a felhasználó elvész a rendkívül szerteágazó tartalmi kínálatban. Ezzel pedig végeredményben könnyen lemondhat vásárlási szándékáról (vagy ami a piactér üzemeltetője számára jobbik eset: olyan tartalmat vásárol meg, amilyent eredetileg nem is akart).

A piactér átalakítását, egyszerűsítését a Google is tervezi, ennek egyik első lépése, hogy a cég idén március elején átnevezte, és egy márkanév (Play Store) alá rendezte több tartalomorientált online áruházát. Az online piacterek közül egyébként értelemszerűen a nagy veteránnak számító Amazon számít etalonnak, a keresés, a vevőkövetés és az ajánlási rendszerek a világ legnagyobb internetes áruházában bármelyik konkurenciát messze túlhaladóan működik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról