:

Szerző: Koi Tamás

2012. április 3. 15:34

Jól teljesít az interaktív tévé a Magyar Telekomnál

Egyre többen fizetnek elő a Magyar Telekom valamelyik interaktív televíziós szolgáltatására: az ügyfélbázis mérete nemrég átlépte a 250 ezret, vagyis azt a kritikus tömeget, ami további szolgáltatások bevezetéséhez és a tartalomválaszték további bővítéséhez feltétlenül szükséges.

Jól teljesítenek az interaktív televíziós szolgáltatások a Magyar Telekom T-Home márkáján belül, az utóbbi időszakban már egyértelműen ez a platform nőtt a legnagyobb mértékben a cégnél, miközben a hagyományos, kábeles előfizetők száma folyamatosan csökken. A szolgáltató közölte, az interaktív tévés szolgáltatások ügyfélbázisa nemrég átlépte a 250 ezres határt - ezek azok az ügyfelek, akik vagy az IPTV, vagy az IPTV és műholdas tévé hibridjéből létrejött Interaktív Sat TV-re fizettek elő.

A Magyar Telekom ez utóbbi szolgáltatást tavaly decemberben vezette be hosszas tesztelési fázist követően, a 2006-ban elindult IPTV mellé. A cég ezzel immár azokat az ügyfeleit is ki tudja szolgálni interaktív tévés megoldással, akiknél a vezetékes internet sávszélessége egyébként nem teszi lehetővé az IP-alapú adásfolyam zökkenőmentes vételét. A cég a 2006-os induláskor kizárólag xDSL-kapcsolaton keresztül volt képes IPTV-szolgáltatást nyújtani, később, az újabb technológiák és a hálózat továbbfejlesztésének köszönhetően ma már FTTH (optikai) és EuroDOCSIS 3.0-alapú kábelhálózatokon is működik az IP-alapú televízió.

Többek közt ennek köszönhető az ügyfélbázis erőteljes növekedése: míg a Magyar Telekom IPTV-előfizetőinek száma 2010 végére mindössze 124 ezer volt, addig egy évvel később - tavaly december végén - már több mint 226 ezer ügyfele volt. Mindeközben a hagyományos kábeltévés (analóg és digitális egyaránt) előfizetések száma 80 ezerrel csökkent, a hagyományos műholdas tévés ügyfélbázis pedig lassuló ütemben, 27 ezerrel nőtt.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A szolgáltató az ügyfélbázis növekedésével párhuzamosan folyamatosan igyekszik új funkciókkal kibővíteni az interaktív tévés megoldások repertoárját, így a régóta meglévő alapfunkciók (visszatekerhető, megállítható élő adás, elektronikus műsorújság stb.) mellett egyre több alkalmazás érkezik a platformra. Így többek közt elkészült az Interaktív Sat TV ügyfelek által is használható Netpincér, illetve Facebook-alkalmazás, utóbbiból pedig éppen most jelent meg a frissebb verzió az IPTV platformra.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, januári gyorsjelentése szerint két hónappal ezelőtt nagyjából 700 ezer digitális kábeles előfizetés volt hazánkban, míg az összes digitálistévé-előfizetés száma meghaladta az 1 millió 676 ezret (a tizenkét legjelentősebb piaci szereplő számai alapján). A vezetékes műsorszolgáltatások piacán a Magyar Telekom 19,7 százalékos részesedésével a UPC után a második, míg a vezeték nélküli szolgáltatásoknál 29 százalékával a DIGI után szintén a második volt. A társaság a platformfüggetlen mezőnyben januárban 22,6 százalékos piaci részaránnyal a harmadik legnagyobb piaci szereplő volt, minimálisan lemaradva a DIGI-től.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 14:49

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.