Szerző: Dojcsák Dániel

2012. március 27. 13:12

Kinyírja felhős szolgáltatását a HTC

A HTC komoly útkeresésben van. Amellett, hogy jönnek a szép, új készülékek, sőt, a One sorozat az idei év felhozatalában a legütősebbek között van, a gyártó folyamatosan küzd azzal, hogy valamilyen hozzáadott értéket tegyen a márka mögé, hogy megkülönböztesse magát.

A HTC korábban próbálkozott a vásárlóinak navigációs szolgáltatás nyújtásával, amit a Google Maps Navigation állított földbe, ma már senki számára nem érdekes a kissé elavult megoldás, miközben a platform saját navigációja (ugyan internetkapcsolatot igényelve) messze túlteljesít. Tavaly a megkülönböztetés új eszközeként a Beats Audio részleges megvásárlása érkezett meg, aminek kapcsán bizonyos modellek extra minőségű fülhallgatót és hangchipet kaptak. Az elmúlt hetekben pedig a Spotify-hoz hasonló online zenei szolgáltatás, a MOG felvásárlása került képbe.

Vergődés

A próbálkozások egyike sem vezetett eddig igazán célra, s most úgy tűnik, hogy a vergődés egy újabb fejezete zárul le. A HTC bejelentette, hogy április 30-tól bezár az online szinkronizálós felület, a HTCSense.com. Ez érinti a kontaktok, híváslisták és üzenetek szinkronizálását, és a Footprints szolgáltatást is. Ugyanezen a felületen jelent meg az elveszett mobil megtalálását segítő helymeghatározás, illetve innen lehetett távolról törölni a mobil tartalmát, vagy felhangosítani a fotel rései közé becsúszott, de épp lenémított telefont, ha nem találtuk. A HTC állítása szerint a HTCSense.com bezárása valójában csak egy felújítás, de sokkal inkább tűnik úgy, hogy a HTC ismét egy olyan eszközt erőltetett sokáig, amit senki nem használt, aminél a gyári, platformfüggő megoldások sokkal erősebbek voltak, ráadásul a HTC szolgáltatása erős kompromisszumokra is kényszerítette a felhasználót.

Jobb érzésű HTC okostelefon tulajdonos soha nem kapcsolta be a HTC Sync-et, főleg nem egyszerre a Google szinkronizációval, ugyanis a HTC szoftvere teljesen összekeverte, duplikálta a kontaktokat, több problémát okozva, mint amennyit megoldott. Remélhetőleg a Sense felületen megszokott fiókpárosítás valamilyen formában megmarad, ami szintén messze nem tökéletes, de legalább használható volt arra, hogy több címlistából viszonylag kevés erőfeszítéssel egységeset varázsoljanak a HTC-sek.

A HTC ügyeiben járatos források már korábban megszellőztették, hogy a HTCSense.com változások előtt áll, de arra nem számított senki, hogy ez a változás a teljes leállítás. Ez a döntés épp most érdekes, amikor a cloud szinkronizálás már szinte kötelező elem és az átlag felhasználó számára is egy érthető, többnyire szükségesnek tartott funkció. Az Apple iCloud megjelenése óta még inkább fókuszban van, illetve az androidos konkurensektől való megkülönböztetésnek markáns jegye lehetne egy korrekt szinkronizációs eszköztár.

Kimenthetőek az adatok, de a funkciókról a felhasználó maga gondoskodhat

A végjátékban szokásos elemek természetesen meglesznek, a felhasználóknak nem kell aggódniuk a fent hagyott adatokért, lesz lehetőség azok letöltésére. Az viszont bosszantó, hogy a HTC közleményében a backup szolgáltatás vagy a Phone Finder funkció használóinak azt javasolja, hogy látogassanak el a Google Play (Market) oldalára és töltsenek le egy appot, ami leginkább megfelel az igényeiknek. Gyakorlatilag a HTC arra sem volt képes, hogy a hűséges felhasználóinak legalább ajánlásokat tegyen, hogy a megszűnő képességeket a piacon lévő más megoldások közül melyikkel érdemes pótolni.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Az egyetlen, amit a tajvani gyártó ismét be tudott dobni: egy ígéret. Elvileg új értékek és új szolgáltatások vannak tervben, de hogy ez pontosan mit jelent, egyelőre nem lehet tudni. Nem a HTC az egyetlen cég, ami szolgáltatásokat állít le vagy alakít át, de például az Apple, Microsoft vagy akár a Google esetében az átalakulást mindig körültekintő tájékoztatás kíséri.

A találgatások a jövővel kapcsolatban több esetben említik, hogy az OnLive, Beats Audio és HTC Watch, illetve a MOG összegyúrásával egy cloud zenelejátszó, multimédia-megosztás és egy teljesen új felület jön létre. Erről egyelőre viszont még csak jelzések sincsenek, az egyetlen biztos tény, hogy a HTCSense.com-ot a cég kivégezte.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról