Szerző: Koi Tamás

2012. február 7. 16:12

BigScreen: annak, aki nemcsak nézi, hanem csinálja is a tévét

Az évtizedek óta ugyanazon az elven működő televíziózás gyökeres átalakuláson megy ma keresztül, mind technológiai, mind tartalmi oldalról. De vajon ki lesz az, aki a változások útján felülemelkedik mindenkin, és egyáltalán, milyen lesz a jövő televíziója? Ezekre keresi a választ a BigScreen, a HWSW konferenciája.

Egyetlen olyan szórakoztetóelektronikai eszköz sincs más a világon, ami előtt az emberek annyit ülnek, mint a televízió. Az eszköz, melyet hosszú-hosszú évtizedekkel ezelőtt fedeztek fel, ma még a médiafogyasztás központi eleme, de a technológia változásai, valamint az újonnan felnövő generációk fogyasztási szokásai gyökeresen megváltoztathatják a tévézés módját. Ez a folyamat pedig kihat majd mindenkire, tartalomtulajdonosra, műsortovábbítóra, eszközgyártóra egyaránt. Azok, akik nem csak nézik a televíziót, hanem csinálják is, most új utakat kell keressenek a nézők felé.

Akit a változás szele megcsapott

A HWSW második saját szervezésű konferenciája, a BigScreen ezt az útkeresési folyamatot mutatja be az iparág hazai prominens szereplőinek, illetve elismert szakértőknek a közreműködésével. A rendezvény célja, hogy a tartalomtulajdonos, a műsorszóró, a kapcsolódó szakmák és a különböző vendorok képviselő egyaránt széleskörűen tájékozódhassanak arról, hogy merre tart a televíziós tartalomterjesztés, hogy milyen kihívásokra kell készülni a következő években, nem utolsósorban pedig erre milyen válaszuk van a versenytársaknak, akár az iparágon belülről, akár kívülről érkezik.

A konferencia "keynote" előadását Urbán Ágnes újmédia-kutató, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa tartja, előadásában a fenti folyamat alapjait, gazdasági hátterét világítva meg. Az előadássorozat további részeiben többek közt az elit, illetve a fiatalabb korosztály médiafogyasztási szokásaival ismerkedhetnek meg a látogatók, részben a kutatócég (Ipsos - Melles Katalin), részben pedig a szociálpszichológus (Szvetelszky Zsuzsanna) szemszögéből.

Ezt követően a műsorterjesztőké, valamint a tartalomtulajdonosoké a szó: a Magyar Telekom vízióját a jövő tévéképernyőjéről Király István marketing vezérigazgató-helyettes osztja meg, míg Grósz Judit, a tévés műsorszolgáltató piac legnagyobb szereplőjének számító UPC Magyarország marketing és tartalomfejlesztési igazgatója az új média, így elsősorban az internet hatásait értékeli. A tévécsatornák jövőképéről az ország legnézettebb kereskedelmi televíziójának, az RTL Klubnak a képviseletében Kalmár Tibor, online lapigazgató beszél majd. Végül, de nem utolsósorban az internetre gyártott tartalom is képviselteti magát, a BigScreenre kilátogat az Index produkciójában készülő Attraktor két főszereplő-ötletgazdája, Magyarósi Csaba és Mesterházi Dávid is.

Mérnökök, mérnökök, mérnökök!

A délutáni előadások során a technológia veszi át az uralmat, az egymással párhuzamosan zajló szekciók során többek közt az Antenna Hungária (Schneider Henrik stratégiai vezető részvételével), a földfelszíni sugárzású digitális platform üzemeltetője beszél realitásokról és koncepciókról, az adathálózatok hatékonyabb kihasználását lehetővé tevő technológiákba, köztük néhány hazai fejlesztésbe nyújt betekintést az Ericsson (Vámos Ábel révén), míg a Cisco a párhuzamos médiafogyasztás infrastrukturális alapjainak jelenéről és várható jövőjéről tart beszámolót (az előadást Stefan Tsvetkov tartja).

A technológiai szekcióval párhuzamosan futó előadássorozat révén a műsorszóróknál dolgozó sales munkatársak, illetve reklámszakemberek sem fognak unatkozni: az értékesítést támogató háttérrendszerek új kihívásairól tart előadást Bodrogközi László, a Neuron Kft. képviseletében, majd Lázár Csaba (HybridBox) nyújt betekintést az interaktív, személyre szabott reklámozás lehetőségeibe. A műsorszóró és értékesítési rendszerek érdekes fogyasztójogi aspektusait Siklósi Máté fogyasztójogi szakértő (CP Contact) világítja meg a résztvevők számára.

AWS Generatív AI: apró tanmesék az ötletes felhasználásra (x)

A generatív AI gyorsan turbózza fel a vállalati folyamatokat, az elburjánzó dokumetumoktól egészen a repetitív fejlesztői feladatok kigyomlálásáig.

AWS Generatív AI: apró tanmesék az ötletes felhasználásra (x) A generatív AI gyorsan turbózza fel a vállalati folyamatokat, az elburjánzó dokumetumoktól egészen a repetitív fejlesztői feladatok kigyomlálásáig.

A délután utolsó szekciójának egyik része a fejlesztőké, dolgozzanak bár okostévékre (Molnár Tibor - Kirowski), vagy korábban teljesen zárt, a távközlési szolgáltató tulajdonában álló IPTV-s rendszerekre (Megyeri Tibor - Magyar Telekom). Az alkalmazásfejlesztés szempontjából az egyik legkedveltebb platform az iOS, arról, hogy az Apple-től mit lehet reálisan remélni a tévépiacon, Patonai Szabolcs beszél, az XMS képviseletében, míg a felhasználói felület hatékony targetálási módozatairól Pónya Judit, a FatDUX szakértője tart előadást.

Okos-e a tévé?

Végül, de nem utolsósorban nem szabad megfeledkezni mindazokról az eszközökről, melyek a tartalmat megjelenítik, dekódolják, vagyis általában véve a nézők számára feldolgozhatóvá varázsolják. A végberendezések, illetve konkrétan az okostévék kapcsán Veszelovszki Zsolt, a port.hu első embere biztosan lesújtó véleménnyel lesz, amire mindjárt rákontrázhat Kováts Botond, a világ legnagyobb tévégyártójának számító Samsung képviselője. Ezt követően a set-top boxokat és az okostévéket állítja szembe egymással Posta Tibor, a sat.hu vezetője, végül egy érdekes jelenségnek, a set-top boxok reinkarnációjának lehetnek szem- és fültanúi a látogatók Szabó György (Bypass) révén.

A február 29-i BigScreen teljes programja elérhető a rendezvény hivatalos weboldalán, ugyanitt lehet regisztrálni a konferenciára.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról