Szerző: Dojcsák Dániel

2011. november 15. 10:24

A mobilos fejlesztők is várják a Kindle Fire-t

Általában ha a 7-10 hüvelyk képátlóról van szó mobilalkalmazások szintjén, akkor vagy az iPad sikerek vagy a különböző androidos tabletek vesszőfutása jut eszébe mindenkinek. Az Egyesült Államokban azonban már a fejlesztők a következő csillag felé fordulnak. Jön a Kindle.

Az észak-amerikai fejlesztők már a megjelenés előtt úgy gondolják, hogy ritmusváltás következik be az androidos táblagépek piacán. Az Appcelerator mobile alkalmazás keretrendszert üzemeltető cég megrendelésére készült IDC kutatásból legalábbis az derül ki, hogy az alkalmazásfejlesztők tekintete a Kindle Fire-re szegeződik.

Az Appcelerator Titanium keretrendszert használó fejlesztők közül 2160-at kérdeztek meg azzal kapcsolatban, hogy melyik az általuk preferált androidos tablet, s annak ellenére, hogy a Fire csak a héten kerül piacra az USA-ban, a válaszadók 49 százaléka ezt preferálja. A Kindle Fire népszerűsége indokolható lenne az alacsony árral is, de a Barnes and Noble Nook color tabletje, ami az első márkás, de olcsó androidos táblagép volt az USA-ban, csak fele annyi fejlesztőt győzött meg.

Minden téren menő

A korai érdeklődés természetesen nagyon jó jel az Amazon számára, hiszen hiába indul be a marketinggépezet, hiába tökéletes a technikai specifikáció, a sokféle felhasználói igény megfelelő kielégítéséhez mindig szükség van a fejlesztői közösségek támogatására is. Ez általában egy 22-es csapdája, hiszen a fejlesztők akkor ragadnak egy platformra, ha potenciált látnak alkalmazásaik értékesítésére, a felhasználók pedig akkor jelennek meg kritikus tömegben, ha van elegendő alkalmazás és tartalom. Az Amazon a tartalommal nem fukarkodott, ez pedig beindította a rajongói attitűdöket és a felhasználói és fejlesztői oldal is egyaránt messiásként várja az új terméket.

Múlt héten arról számoltunk be, hogy a Fire iránti várakozás még az Apple iPad 2010-es megjelenését is felülmúlja az Egyesült Államokban, ami azóta senkinek nem sikerült. A fejlesztők érdeklődése szempontjából csak megközelíteni sikerült az iPadet, a mobilra fejlesztőknek akkoriban 53 százaléka várta az Apple tabletjét, de a különbség elenyésző, ismét sikerült az iPad kategóriájába kerülni egy mérőszámban.

Az Amazon piactéren szebbek a gyümölcsök

Természetesen a népszerűség első számú táptalaja a 199 dolláros ár, de legalább ilyen fontosak az Amazon által kínált tartalnak. A figyelem amiatt is nagyobb, mint egy bármilyen más tablet esetén, mert a Fire képes lesz bármilyen meglévő androidos alkalmazás futtatására, de a piacteret itt nem a Google szolgáltatja, hanem az Amazon saját Appstore-jába kell bekerülni, ezért a verseny izgalmasabb lesz. Az Amazon Appstore egy minőségi szelekciót alkalmaz, illetve az árazás jogát is fenntartja magának. Így nem lesz annyi program a Fire tableten elérhető piactérben, de nem is kell félni, hogy a felhasználók bóvlit vagy kártékony, hibás programokat találnak. Ez a tény kiemeli a Fire-t a többi androidos tablet mezőnyéből és az Apple által nyújtott biztonságot ötvözi az Android Market nyíltságával.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az egyetlen félelem, hogy az Amazon hozzáállása csak tovább mélyíti az Android fragmentációs problémáit és néhány verzióval később egy teljesen alternatív operációs rendszerré válik, amihez a fejlesztőknek alkalmazkodni kell, vagy fel kell adniuk potenciális vásárlókat. Azok a fejlesztők, akik ettől rettegnek, egyre nagyobb bizalmat szavaznak a Microsoft platformjának is, ami szép lassan kezd megkapaszkodni a népszerűségi listán. A Nokia-Microsoft összeborulás láttán már a fejlesztők 38 százaléka vallja, hogy nagyon érdekli őket a Windows Phone 7, amivel az Android és az iOS után már felfér az okostelefonos dobogóra

A tabletekre visszatérve, az érdeklődésben látszik egy erőteljes törés az USA-n belül és azon kívül. Mivel a Kindle Fire egyelőre csak az Egyesült Államokban vásárolható meg, illetve az Amazon Prime is csak ott elérhető, ezért érthető, hogy más országokban nem számít olyan forró hírnek a megjelenés. A fejlesztők közül persze sokan dolgoznak amerikai piacra, de ennek ellenére Európában és Ázsiában a Samsung Galaxy sorozata tűnik befutónak a fejlesztői preferenciákat tekintve.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról