Szerző: Dojcsák Dániel

2011. július 4. 11:56

Megelőzheti a Chrome a Firefoxot és az IE-t is

A böngészőháború sosem áll meg, sőt, az utóbbi időben egy új korszak kezdődött. A Firefox menetelése megtört, az Internet Explorer tovább olvad, a pionír Chrome viszont egyre erősebb és bukni látszik a jóslat, miszerint a Google böngészője a geekek játékszere marad. Ennyi geek nincs.

A két vezető, böngészők részesedését monitorozó kutatócég mérései ugyan eltérnek egymástól, de mindkét esetben látványos a Chrome térnyerése. A StatCounter számai szerint a Google Chrome júniusra 20,7 százalékos részesedést szerzett a böngészőpiacon, ami szép eredmény egy év alatt a 2,8 százalékról. A Net Applications szerint viszont csak 13,1 százalékos eredménnyel áll a dobogó harmadik fokán a Chrome. A különböző számok adódhatnak az eltérő metodológiából.

Jön fel mint a talajvíz

A StatCounter szerint az Internet Explorer jelenleg 43,6 százalékon, a Firefox 28,3 százalékon, a Safari és az Opera pedig 5, illetve 1,7 százalékon áll. A Net Applications számai az Internet Explorernek magasabb (53,7%), a Firefoxnak viszont alacsonyabb (21,7%) eredményt mutatnak, a Safari (7,5%) és az Opera (1,7%) viszont közel azonos eredményt produkál itt is. Magyarországon a Gemius által üzemeltetett Rankings.hu szolgáltat böngészőhasználati statisztikákat, s úgy tűnik nálunk is hasonló a helyzet, annyi különbséggel, hogy a Firefox hazánkban jelentősen erősebb, mint például az Egyesült Államokban. A Gemiusnál az első helyen a Firefox van 48 százalékkal, a második helyen az Internet Explorer áll 27 százalékkal, a dobogós Chrome pedig nálunk is elérte a 20 százalékot a múlt heti, 760 millió lapletöltésből álló mintavételben.

A pontos felhasználói számokról nincsenek publikus adatok, a Google-vezetők viszont a májusi Google I/O konferencián azt mondták, hogy a Chrome felhasználók száma a decemberi 120 millióról májusra 160 millióra nőtt, azaz amennyiben a trendek folytatódnak, még idén ősszel átlépheti a 200 millió felhasználót a Google Chrome. Ezzel az eredménnyel az Egyesült Államokban a Firefoxot, Európa több országában pedig az Internet Explorert fogja megelőzni. Ha a Google új közösségi terméke, a Google+, vagy éppen a Chrome OS-szel érkező számítógépek csak közepes sikert is elérnek, akkor a növekedés még gyorsabb lehet

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A StatCounter statisztikákból kiindulva a Chrome globálisan idén novemberben fogja átugrani a Firefoxot, jövő év júniusában pedig talán az Internet Explorert is megelőzi, bőven 50 százalék feletti részesedést szerezve. Ha ez bekövetkezik, akkor a Google kezében egy kiváló lehetőség lesz, hogy újra tündököljön a web világában, hiszen az eddiginél is jobban a kezébe veheti a böngészők evolúciójának irányítását, a saját eszközeit pedig szégyenérzet nélkül fogja beleintegrálni a Chrome-ba. Teheti ezt mindaddig, amíg erőfölénnyel való visszaélés miatt nem indulnak perek ellene, mint annak idején a Microsoft ellen.

A Chrome sikere egyébként nem nagy meglepetés. A felgyorsított frissítési ciklusokkal, aminek keretében minden hatodik héten érkezik egy új főverzió, a riválisokhoz képest sokkal hamarabb képes a Google kielégíteni az újabb felhasználói igényeket, folyamatosan egy-egy lépéssel a többiek előtt tud járni.

Lendületet vesz

A Google az Egyesült Államokban komoly marketing-kampányba is kezdett, s több jelentős és hiteles lapban, illetve televízióban helyezett el hirdetéseket. Júiusban a Samsung Series 5 Chromebook kampánya indult el, július közepén pedig a tömeggyártó Acer mutatja be Chrome OS-szel szerelt AC700 gépét. Egyelőre nincs adat arról, hogy az Amazonon és a BestBuy-on is megvásárolható Samsung gépből mennyi fogyott, illetve azt sem tudni, hogy érkeznek-e új modellek, mindenesetre a Chrome szempontjából ígéretes tény, hogy több nagy és agresszív konzumer elektronikai gyártó is a platform mögött áll.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról