Szerző: Koi Tamás

2011. június 20. 09:08

Nem tud nőni a tévépiacon a Magyar Telekom

Hónapok óta képtelen növelni piaci befolyását a Magyar Telekom a lakossági tévészolgáltatások szegmensében, a szolgáltató az idei évben lényegében egy helyben toporgott, és nem tart sokkal előrébb, mint egy éve.

Hiába a csomagolt ajánlatok, a négy különböző platform, a multinacionális háttér, minden jel arra utal, hogy az év eddigi időszakában képtelen volt a növekedésre a Magyar Telekom a lakossági tévészolgáltatások szegmensében. A piaci szereplők kritikus időszak előtt állhatnak, a digitális átállás ugyanis több tízezer, akár százezer háztartást sarkallhat arra, hogy az eddigi tetőantennás vétel helyett valamilyen fizetős platformot válasszon - kérdés, hogy a legnagyobb hazai távközlési cég hogyan tud élni ezzel a lehetőséggel.

A Magyar Telekom T-Home márkanevű szolgáltatásaival a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb, április gyorsjelentése szerint az év negyedik hónapjában a hazai tévépiac (az audit egyébként csak a teljes piac 80-85 százalékát fedi le) 24,8 százalékát tudhatta magáénak. A cég a statisztikák tanúsága szerint lényegében hónapok óta stagnál, a piacvezető UPC befolyásának csökkenéséből láthatóan elsősorban az olcsó szolgáltatásokat kínáló DIGI profitál.

Az NMHH gyorsjelentései alapján kijelenthető, hogy a Magyar Telekom töretlennek hitt menetelése a tévés szegmensben az utóbbi évben számottevően lelassult. A cég tavaly április óta mindössze 1 százalékot tudott nőni, miközben a DIGI 3,7 százalékkal bővült, a UPC pedig 0,7 százalékot csökkent, így áprilisra a három cég piacrészesedése rendre 24,8 (Magyar Telekom), 26,9 és 30,2 százalék volt.


forrás: NMHH

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Magyar Telekom annak ellenére nem tudott komolyabb növekedést produkálni, hogy a cég kínálja a legkiterjedtebb szolgáltatásportfóliót a piacon, hiszen analóg és digitális kábeltévé mellett IPTV-vel és műholdas tévével is szolgál ügyfeleinek. Utóbbi a T-Home portfólió egyik legdinamikusabban bővülő szegmense volt, ám a növekedés az első negyedévben érezhetően megtorpant, elsősorban az előfizetői bázis letisztításának köszönhetően.

A cégnél a kábeltévés ügyfelek száma most már egy éve stabilan csökken, ezt ellensúlyozza a szatellites és az IPTV-s ügyfélkör bővülése - a vállalat az első negyedév végén összesen 751 195 tévés előfizetőt jelentett, nagyjából 11 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A Magyar Telekom felsővezetői tavaly ősszel még úgy nyilatkoztak, hogy a cég a tévés szolgáltatások piacán a várakozások szerint egy- másfél éven belül piacvezetővé válhat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról