Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Komoly security line-up az idei SYSADMINDAY-en: FPS játékok hackelésétől a hálózati szemfényvesztésen át a COM-Object Hijackingig!

Már 300 ezer szoftver tölthető iPhone-ra, fele ennyi Androidra

Dojcsák Dániel, 2010. október 18. 17:14
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Alig két hónapja jelentette be az Apple a 250 ezres határ átlépését az App Store, s máris egy újabb mérföldkő közeleg. Egyes statisztikák szerint a 300 ezret is átlépte a programok száma, de a realistább számok szerint is legalább 278 ezer aktív és elérhető alkalmazás van.

Az Apple hivatalosan nem kommunikált új számokat, várhatóan két nap múlva ünnepelnek valamit a hivatalos eseményükön, de az App Store kínálatát szemléző és rendszerező szolgáltatók árgus szemekkel figyelik azokat. Szombaton a Mobclix frissített statisztikái szerint az App Store kínálata 300 ezer fölé duzzadt. A számításukba azonban hiba csúszhatott, ugyanis a 148Apps nevű szolgáltató szinte azonnal korrigálta egy jelentéssel ezt az állítást.

Valójában eddig összesen 334 ezer alkalmazást töltöttek fel az App Store-ba, de ezek közül sokat a fejlesztőik visszavontak, vagy éppen az Apple tiltotta ki őket valamiért, így a valós, jelenleg is elérhető, letölthető programok száma a hétvégi mérés pillanatában 278 ezer volt. A számot kimondani egyszerű, de szinte elképzelni is nehéz, hogy mi lehet az a funkció, amit lehetséges egy okostelefonnal megoldani és még nem készült el iPhone-ra. Ugyanígy fura érzés lehet egy adott, népszerű feladat elvégzésére indított keresésre visszakapni egy több száz darabos találati listát és abból kiválasztani a megfelelőt. Nem véletlenül védette le az Apple nemrégiben a "There's an app for that" frázist, amely a reklámjaiban is szerepel.

Az iOS platform begyújtott még néhány rakétát

Sokan azt várták, miután az Apple platformon már elértünk egy kritikus számot, viszont már a többi platform is felébredt, hogy a különbség csökkenni fog, s a darabszámok versenyében némileg csökkennek a különbségek. Ehhez képest az iOS továbbra is a legkívántabb platform marad a fejlesztők szemében, s továbbra is gyorsuló ütemben ontják a programokat. A gyorsulás oka minden bizonnyal az iPad sikerével, illetve az új iPhone 4 megjelenéséve is magyarázható, hiszen a korábbi évekhez képest drasztikusan fejlődött az okostelefon és a hozzá tartozó operációs rendszert, illetve a tablet képében megjelent egy egészen új eszköz is.

Ezzel szemben az Android platfrormon az Androlib kalkulációi szerint lassult a bővülés, augusztusban ugyan kiugró növekedés volt látható a Marketen megjelenő programok számában, szeptemberre viszont ez visszaesett. A helyzet azonban messze nem nevezhető rossznak az Android esetében sem, hiszen jelenleg már 147 ezer alkalmazás és játék közül választhatnak a felhasználók, akik örülbelül 1,8 milliárd alkalommal töltöttek is le valamit.

1 millió mérges madár egy nap alatt

A hétvégén rajtolt el egyébként az iPhone-on hihetetlen népszerűségre szert tett Angry Birds androidos változata, s a platform lehetőségeit jól mutatja, hogy már az első napon 1 milliónál is többen töltötték le az alkalmazást. Igaz a program ingyenesen is elérhető egy reklámokat megjelenítő verzióban, ami nehezen teszi összehasonlíthatóvá a kizárólag fizetős programokkal. Az Android legnagyobb gyengesége pedig éppen az, hogy az iOS-szel ellentétben itt szélsőséges dominanciát szereztek az ingyenes programok a kezdeti korlátozás miatt. Az 1000 letöltésnél többet megért programok esetében már csak alig néhány százalék a fizetős, túlnyomó részt az ingyenesek válnak sikeressé.

Abban viszont jó irány látszik kibontakozni, hogy az Android is kezd "játékos" platformmá fejlődni, s a nagyobb fejlesztőcégek is kezdik felfedezni. Az iPhone esetében a közel 300 ezer alkalmazás nagy része alkalmazásba csomagolt könyv vagy egyéb olvasnivaló, illetve játék. Kezdetben az Android környezete nem kedvezett a fejlettebb játékok létrehozásának, viszont a valós idejű fordító bevezetése, ami a Froyóval érkezett meg, kinyitotta a kaput a szórakoztatás előtt is. Ez már most is érződik a játékkiadási kedven, de jól látható trendet valószínűleg csak akkor produkál, ha a az új készülékek bejövetelével és a régiek frissítésével még több készülékre kerül fel az Android 2.2 vagy újabb változat.

Igazán rossz helyzetben viszont a BlackBerry OS van, hisz a Research in Motion hiába indította útjára a Blackberry App World-öt másfél évvel ezelőtt, azóta alig 10 ezer alkalmazás született, az App World ráadásul a világ számos helyén egyáltalán nem elérhető, többek közt Magyarországon sem. Ez azt jelenti, hogy nem csak a fizetős programokat kell nélkülözni, mint a Windows Phone 7 vagy az Android esetében, hanem az ingyeneseket is. Arról nem is beszélve, hogy a BlackBerry operációs rendszernek nincs egy jól használható játék-keretrendszere, ami szintén nem túl csábító a fejlesztők számára, illetve a kis kijelző, az érintőképernyő hiánya szintén komoly hátrány.

A napokban bemutatkozó Windows Phone 7 Marketplace egyelőre szintén kong az ürességtől, de pár millió darab WP7 készülék eladása után, illetve pár hónap múlva ez biztos, hogy változni fog. Az az állítás viszont biztosan stabilan áll majd, hogy az évtized piaca a mobilalkalmazás és játék, s az iparág jelentős bevételeket remélhet mind az eladásból, mind az ingyenes programokon belül megjelenített hirdetések révén is.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
FPS játékok hackelésétől a hálózati szemfényvesztésen át a COM-Object Hijackingig: Veres-Szentkirályi András (Silent Signal), Balázs Zoli (MRG Effitas), Marosi-Bauer Attila (Hacktivity) és sokan mások. A standupot Felméri tolja.