Szerző: Koi Tamás

2010. május 12. 13:37

A hosztolt szolgáltatások felé húz az Invitel

Lassan átszervezi szolgáltatásportfólióját a hazai piac egyik legnagyobb telekommunikációs cége, az Invitel Zrt. A cég az egykor busásabb haszonnal kecsegtető, hagyományos telekom szolgáltatások irányából a legkülönfélébb vállalati szerveződéseknek kínált, hosztolt szolgáltatások értékesítését próbálja erősíteni.

A cég által rendezett mai sajtóbeszélgetésen Zsembery György, értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta, a különböző hosztolt szolgáltatások piacán Magyarországon ma még óriási kiaknázatlan lehetőségek rejlenek, és az Invitel, mint a második legnagyobb piaci szereplő igyekszik helytállni ebben a szegmensben is. A cég az utóbbi években szemmel láthatóan nagyobb hangsúlyt fektet a vállalati szolgáltatások fejlesztésére, ennek pedig komoly lökést adhat, hogy a cégek a nehéz gazdasági helyzetben hajlamosabbak kiadni az IT-rendszerek üzemeltetését a kezükből azért, hogy ezzel lefaragják működési költségeiket.

Zsembery ugyanakkor hozzátette, Magyarországon ma még kevés vállalkozás számára nyilvánvaló, hogy az infrastruktúra egy részének, vagy akár teljes egészének kiszervezése milyen előnyökkel jár: egyes felmérések szerint a magyar vállalatok és intézmények mindössze 11 százaléka szervezi ki informatikai erőforrásait és választ hosztolt IT-szolgáltatásokat, miközben Nyugat-Európában ugyanez az arány 30 százalék feletti. Az Invitelnél úgy látják, hogy itthon az alapvető tájékozatlanság mellett kevésbé segítette elő a hosztolt szolgáltatások térnyerését a szervergyártók disztribúciós modellje, illetve az IT-döntéshozók attól való félelme, hogy a kiszervezéssel gyengül cégen belül az IT-részleg pozíciója, kontrollja.

Az Invitel beszélgetésén részt vevő szakemberek elmondták, a döntéshozóknak a pozitív nyugat-európai példákból kiindulva meg kell érteniük, a kihelyezett üzemeltetésnek köszönhetően a biztonság és a kiszolgálás színvonala jelentősen javul, ezzel együtt a kontroll is megmarad. Emellett nem merülnek fel többé az informatikához kapcsolódó rejtett költségek és egyszerűen tervezhetővé válnak az üzemeltetési kiadások.

A beszélgetésen szóba került, hogy a vállalat hogyan próbálná hatékonyan elkülöníteni a lakossági szolgáltatásait és a vállalati (hoszting) szolgáltatásait, Zsembery ezzel kapcsolatban kiemelte, cége nem tervez strukturális átalakításokat, vagyis a Magyar Telekomhoz hasonlóan nem tervezi markánsan, külön márkanév bevezetésével szétválasztani a lakossági szolgáltatások és a vállalati szolgáltatások üzletágat.

Az Invitel ma a második legnagyobb adatközpont-szolgáltató Magyarországon, emellett a cég infrastruktúráját több külföldi multi, valamint hazai mobilszolgáltató használja adattovábbításra. A vállalat egy éve nyitotta meg negyedik adatközpontját, az Atheneum Nyomda helyén található DataCentert. A cégnek jelenleg 60 ezer üzleti előfizetője, valamint több mint 350 hoszting ügyfele van.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról