Szerző: Koi Tamás

2009. december 3. 12:23

Kínában a kutyának sem kell az iPhone

Közel sem olyan sikertörténet az Apple iPhone kínai forgalmazása, mint másutt a világon. A telefont a múlt hónapban kezdték el árulni a világ legnépesebb országában, de eddig alig pár tízezer fogyott belőle.

Kínában egyetlen operátor, a China Unicom forgalmazza az Apple készülékét - a cég két hete az ország legnagyobb online áruházának kínálatában is szerepelteti a telefont, az érdeklődés azonban rendkívül visszafogott, az operátor ezen a felületen eddig csupán öt készüléket értékesített: a taobao.com online felületen két hét leforgása alatt mindössze két 8 gigabájtos iPhone-t és három 16 gigabájtos példányt vettek a felhasználók.

A gyér érdeklődésre magyarázat lehet, hogy a Kínában hivatalosan forgalomba kerülő iPhone-okból hiányzik a WLAN-rádió, emellett a mobilok jóval drágábbak is, mint nyugatabbra, vagy akár Hong Kongban. A China Unicom helyzetét az sem teszi könnyűvé, hogy a telefon iránt érdeklődő kínai vásárlók már a hivatalos forgalmazás megkezdése előtt jóval korábban beszerezték a készüléket magánimport útján, ezekben ráadásul van Wi-Fi is. A jelentős árkülönbségeket jól érzékelteti - írja a Computerworld -, hogy míg Kínában hűségszerződés nélkül 6999 juant, azaz átszámítva 182 ezer forintot kell fizetni a 32 gigabájtos telefonért, addig Hong Kongban ugyanazért a készülékért már csak 142 ezer forintnak megfelelő helyi valutát kérnek.

\"\"

A China Unicomnak saját webáruháza is van, azt azonban nem közölte a cég, hogy ezen a felületen hány készüléket sikerült eladni. Mindenesetre nem sok optimizmusra ad okot, hogy a világ harmadik legnagyobb mobilszolgáltatója a telefon forgalomba kerülését követően néhány napon belül állítólag mindössze ötezer iPhone-on tudott túladni. Összehasonlításul, Dél-Koreában, ahol a múlt héten kezdődött az iPhone forgalmazása, már az előrendelések során elérte a hatvanezret a számláló.

Az operátor vezetősége ettől függetlenül optimista: a kínai állami médiában közzétett nyilatkozat szerint a China Unicom arra számít, hogy a kínai 3G-s hálózatok aktív használóinak körében az iPhone rövid távon tíz százalékos penetrációt tud majd elérni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról