Szerző: Dojcsák Dániel

2009. október 22. 15:14

Zenelejátszás és csirip a keresőben

Szövegek, képek, blogok mellett Twitter-üzenetek és streamelhető zenék is megjelennek majd a Google kereső találati listájában. A valósidejű keresés és a mindennapi multiméda újabb lépcsőfokot ugrik felfelé.

Legelőször nyár elején röppent fel a hír, hogy a Google arra készül, hogy a keresőjét továbbfejleszti, hogy hatékonyabban mutassa meg a Twitteren zajló eszmecseréket, gondolatokat. Most viszont hivatalosan is bejelentette a Google, hogy megállapodást kötött a Twitterrel. A csiripek valószínűleg egy külön dobozban jelennek majd meg, az éppen aktuális kereséshez párosítva az adott témában aktuális üzeneteket.

Amivel viszont meg kell küzdenie a Google-nek, az üzenetek rangsorolása. A Twitter jelenleg csupán időrendben képes listázni az üzeneteket, ráadásul nincs lehetőség a spamek és az irreleváns találatok szűrésére sem. A Google persze saját motorjával képes lehet például a retweetek száma szerint rendezni a találatokat, így elkerülve, hogy érdektelen találatok jelenjenek meg. Ugyanerre egyébként már a Bing is képes a napokban bemutatott Twitter-keresőoldal révén.

Gugli-muzsika

A világ legnépszerűbb keresője a közösségi kommunikáció involválása mellett egy másik globális trendhez is csatlakozik: A Google október 28-án hivatalosan is bejelenti partnerségét két zenei szolgáltatóval. A Lala és az iLike felhasználói már eddig is streamelhettek zenéket bizonyos korlátok között, a jövőben viszont a Google találati oldalakon is megjelenhetnek zenei találatok, azonnal lejátszható formában. Az iLike egyébként nemrégiben a MySpace tulajdonába került, így nem kizárt, hogy az egyébként lefelé ívelő pályán lévő szolgáltató is szerepet kap az új funkciónál.

Az eddig rendelkezésre álló információ szerint az iLike és a Lala új szolgáltatása teljesen integrálva lesz a Google keresőben, s amellett, hogy a dalokat közvetlenül a Google oldalairól lehet majd lejátszani, további hasznos adalékokkal egészülnek majd ki a találatok. A felhasználó egy zeneszámra keresve a muzsikán kívül releváns YouTube találatokat, vagy akár koncertinformációkat is kap. A Techcrunch egyik forrása szerint megjelenésében a zenei kereső leginkább a jelenlegi tőzsdei keresőre fog majd hasonlítani.

Menni fog a szekér

Természetesen az üzleti modell sem marad ki a funkció mögül, a felhasználók azonnal meg is vásárolhatják és le is tölthetik a számokat. Valószínűleg a kínálattal sem lesz gond, ugyanis az iLike-ot tulajdonló MySpace rendelkezik jogokkal mind a négy nagy amerikai zenei kiadótól.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról