Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 24. 17:33:00

Nemhivatalos alkalmazás-piacteret kapott a Twitter

A Twitter egyik erőssége a külső fejlesztők által ráépített alkalmazások, szolgáltatások sokasága és változatossága. Legyen szó üzenetküldésről, statisztikákról, témakövetésről, fájl- vagy fotómegosztásról, biztosan van hozzá több alkalmazás is. Most már könnyű rájuk találni.

Hiába épül több tízezer alkalmazás a Twitterre, ha nincs egy gyűjtőhely, ahol a felhasználók megtalálnák őket. Mostanra már óriásira duzzadt a Twitter-felhasználók tábora, de a legtöbben továbbra is a Twitter weboldalán keresztül üzengetnek, pedig vannak ennél sokkal kényelmesebb megoldások is.

A fejlesztői közösség megelégelte ezt az áldatlan állapotot, s úgy döntött, ha a Twitter önmaga nem hajlandó az Apple-höz és a Facebookhoz hasonló katalógusszájtot létrehozni, akkor majd ők létrehoznak egyet. Az eredmény a OneForty, a Twitter nemhivatalos alkalmazás-piactere lett, amit a Twitter elfelejtett létrehozni. A OneForty név a csiripek hosszára utal, 1-40, mint száznegyven. Az alapító, Laura Fitton, a Twitterkirálynő, aki se nem celeb, se nem spamrobot, mégis 38 ezer követője van és eddig több mint 27 ezer csiripen van túl.

Habár a szájt még csak béta, élesben nem is indult el, máris legalább 1300 eszköz és szolgáltatás áll a látogatók rendelkezésére, amiből kiválogathatják a számukra hasznos Twitter-segítő megoldásokat. A katalógusban minden elem, például alkalmazás vagy webes szolgáltatás értékelhető, leírásokat, kommenteket lehet hozzájuk fűzni, illetve minden meg is osztható.

A felhasználók azonosítása a Twitter felhasználói fiókjukon keresztül történik, bár e nélkül is be lehet jutni az oldalra. Aki viszont a Twitter-loginjét használja, annak nem kell a profiljával, avatarjával sem foglalkoznia, a rendszer automatikusan áthúzza azt is az azonosítással párhuzamosan. Sőt, a OneForty megvizsgálja azt is, hogy az adott felhasználó milyen alkalmazásokon keresztül küld üzeneteket a rendszerbe, s ezeket is hozzárendeli a profiljához.

Egyelőre egy zárt bétában működik az oldal, feltételezhetően azért, mert a hirtelen érdeklődés miatt azonnal összeomlana a szerver. Jelentkezni viszont bárki jelentkezhet, mindössze e-mail címét és Twitter-azonosítóját, illetve ha van, akkor az ajánlókódot kell beírnia a kitölthető mezőkbe. A végleges indulásról semmilyen ígéret nem hangzott el, viszont az már most is biztos, hogy komoly népszerűségnek örvend majd.

a címlapról