Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 4. 15:56

A mobilalkalmazás többet ér, mint 99 cent

Az ősz csupa jó híreket hoz a mobilalkalmazás-piacterekkel kapcsolatban. A fejlesztők és a felhasználók is közösen örülhetnek a Google Android Market közelgő új verziójának, 10 nap múlva indul a Samsung piactere is, illetve a Microsoft azzal csábítja a fejlesztőket, hogy a prémium alkalmazások náluk biztosan többet érnek majd, mint 99 cent.

A Google továbbfejleszti az Android Market felületét, s hamarosan a frissítés életbe is lép, habár egyelőre csak egy magyarázó videó vált publikussá. Az Android mobilokról elérhető Market új változata még jobban illeszkedik az operációs rendszer kezelőfelületéhez, mondhatni \"egyujjas\" bolttá avanzsálódik. A felhasználók számára hálás dolog lesz, hogy a programok leírása mellé a fejlesztők saját készítésű képernyőmentéseket illeszthetnek, s a navigáció is jóval egyszerűbbé válik.

Fizess! Köszi!

A következő verzióban további fontos újítás, hogy az Apple App Store-hoz hasonlóan különválaszthatóak lesznek a fizetős és az ingyenes alkalmazások, ami hiánypótló a Market esetében - a többnyire ingyenes alkalmazások között eddig rejtőzködtek a sokszor alaposabb, igényesebb, több fejlesztési munkát magukban hordozó programok, de szinte lehetetlen volt őket megtalálni. Ezen felül pedig újabb alkategóriák alapján is szűrhetőek lesznek a találatok: sport, egészség, képregény, illetve az egyedi Android-témák is külön fület kapnak.

A fizetős és az ingyenes programok szétválasztása jótékony hatással lehet az Android Market forgalmára is, ami az Apple megoldásával szemben jelenleg nem túl csábító a fejlesztők számára. Míg a Market csúcstartói napi kevesebb mint 100 dollárt képesek keresni, addig az App Store kedvencei akár napi 1000 dollárt kaszálnak (5,75 millió Ft/hó). A különbség elsődleges oka nyilván az is, hogy iPhone-ból több tízmillió van a világon, míg az androidos készülékek korszaka épp csak hajnalán van.

A fejlesztő munkája többet ér, mint 99 cent

A Microsoft is úgy érzi, hogy a fejlesztőket a remélhető bevétel nagyságával lehet leginkább hűségessé tenni. A saját boltjának megnyitása előtt a cég képviselői máris kritizálni kezdték a legnagyobb ellenfelet, az Apple-t. A verseny és az árplafon ugyan jól jön a felhasználóknak, mert olcsón vásárolhatnak, de a fejlesztők kellemetlen helyzetbe kerülhetnek, ha azért nem képesek komolyabb alkalmazásokat kifejleszteni, mert esély sincs a megtérülésre. Az Apple gúzsba kötő filozófiáját pedig nem tartják alkalmasnak arra, hogy szabad, fejlődő piacot hozzanak létre.

Loke Uei tan, a Windows Mobile csoport termékmenedzsere épp ezért is üzente a fejlesztőknek azt, hogy \"Az árazás rajtatok múlik, s mi azt szeretnénk hangsúlyozni, hogy mindenképp több pénzt tudsz csinálni nálunk, mint egy \"százforintos\" boltban. Tudom, hogy a 99 cent jól hangzik a vásárlóknak, de ugyan már, azt hiszem az alkalmazásaitok többet érnek ennél.\"

Eleve nagynak születik?

A Microsoft platform mögött pedig az iPhone-nál is nagyobb közösség áll már most is, s a gyártók attitűdjét figyelve, a Windows Mobile felhasználók száma csak növekedni fog. Így a fejlesztők számára valóban egy kitűnő választás lehet egy olyan platform felé fordulni, ami egyrészt nem korlátoz, másrészt, aminek már nincs tojáshéj a hátsóján, viszont van mögötte tábor. A Windows Mobile 6.5 október 6-i érkezése után debütáló Microsoft piactér szinte biztos, hogy komoly szereplője lesz ennek a piacnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról