Agon: úttörő koncepció a kalandjátékok piacán
A kalandjátékok műfaját már sokan eltemették, azonban ennek ellenére mégis fel-feltűnnek az újabb alkotások a boltok polcain. Interjúnkban Pierrot, az Agon című vadonatúj kalandjáték egyik kiötlője mesél a program készítéséről, a fejlesztőkről, valamint a jövőbeli tervekről.
Az Agon a Myst című kalandjáték által kitaposott utat követi, azaz belső nézetből látjuk a környezetet, minden helyszínen 360 fokos szögben tudunk körbenézni, és 3D-ben megjelenített szereplőkkel beszélgethetünk. A karakterek angol hangok szólalnak meg, de akár a magyar nyelvű feliratozást is beállíthatjuk, így azok számára is érthető lesz a cselekmény, akik hadilábon állnak az idegen nyelvvel. A történet szerint az Angol Nemzeti Múzeum egyik professzorát alakítjuk 1903-ban, aki egy nap titokzatos levelet kap. Ennek hatására kezdünk el nyomozni egy különleges táblás játék után. Utazásaink során több országban fordulunk majd meg, ahol megismermerkedhetünk az adott kultúrára jellemző táblás játékokkal.
A játék összesen 14 fejezetből áll majd össze, melyek 2-3 hónapos időközökkel lesznek majd letölthetőek. Jelenleg az első és a második fejezet érhető el, melyek Londonban, illetve Lappföldön játszódnak, de tavasszal érkezik a harmadik epizód, mely az egzotikus madagaszkári szigetvilágba kalauzol minket. Az egyes fejezetek 10 dolláros áron tölthetők le a hivatalos honlapról, az online úton történő hitelkártyás fizetés után. De ezért az összegért nem csak a telepítéshez szükséges fájlokat érhetjük el, hanem tagjai leszünk az Agon Clubnak is, ahol újabb érdekességek (a játékban nem szereplő levelek; interneten játszható táblás játék) várnak ránk. Hogy jobban beláthassunk a színfalak mögé, a következő oldalakon a játék ötletének egyik szülőatyja, Pierrot válaszol kérdéseinkre.
- 1. oldal: Agon: úttörő koncepció a kalandjátékok piacán
- 2. oldal: Az ötlet megszületése
- 3. oldal: A fejlesztés
- 4. oldal: Tervek a jövőre nézve