:

Szerző: sammer

2000. augusztus 25. 19:05

Microsoft SideWinder Game Voice előzetes

A Microsoft a SideWinder Game Voice programjával minden eddiginél könnyebbé teszi az internetes játékok alatti társalgást. A csomagot egy mikrofonos fejhallgató és egy speciális vezérlő eszköz teszi teljessé.

A Microsoft tegnap (2000 augusztus 24-én) kiadta a SideWinder Game Voice nevű programját. A Game Voice elsősorban az internetes játékosokat célozza meg, mivel segítségével az Interneten vagy helyi hálózaton keresztül beszélgethetünk játékostársainkkal. A Game Voice-t úgy fejlesztették ki, hogy egy általános internet kapcsolaton keresztül is tiszta, éles hangot tudjon továbbítani. A program dobozában helyet kapott még egy jó minőségű mikrofonnal ellátott fejhallgató, illetve egy különleges vezérlő eszköz, amivel a beszélgetőtársak között kapcsolgathatunk. A SideWinder Game Voice nagyszerű megoldást jelent arra a kényelmetlen problémára, amit az interneten keresztüli társalgás jelentett eddig játékok közben.


Csapaton belüli komminukáció

A legtöbb team-based, azaz a csapatokra épülő internetes játéknál komoly problémát jelenthet egy-egy támadási terv megbeszélése a csapattagok között. Írásban megbeszélni egy haditervet elég körülményes dolog, és sokáig tarthat. Az Game Voice használatával viszont anélkül beszélgethetünk a többiekkel, hogy közben félbe kellene szakítani a játékmenetet, ráadásul az eszköz használata sem zavarja meg a játékot.



Kellemes megjelenése van a mikrofonnal ellátott SONY gyártmányú fejhallgatónak.

Hangos parancsok

Már bemutattuk röviden előző híreink között a Sontage Interactive Game Commander nevű programját, aminek segítségével beszéddel irányíthatjuk a játékokat. A Game Voice erre is vállalkozik egy beépített beszédfelismerő program segítségével. A népszerű gyors reflexeket kívánó akció/stratégiai 3D-s játékokban a számtalan billentyűzetparancs megjegyzése és gyors használata nagyon fontos feladat. Könnyen előfordulhat, hogy éppen egy kritikus pillanatban nem találjuk a megfelelő billentyűt és hiába mondogatjuk a gépnek, hogy "Visszavonulás!", maradék egységeink bizony hősiesen fogják tűrni, hogy az ellenség elpusztítsa őket. Ezen segít a Game Voice hangfelismerő szolgáltatása, mivel használatával gépünk minden parancsunknál hallgatni fog ránk, és "azonnal" végrehajtja a beállított parancsot. Nem véletlen az idézőjel, itt megmutatkozik a programnak azon hibája, hogy a beszédfelismeréshez szükséges nagy számítási igény miatt másodperceket várhatunk a parancs teljesülésére. Bár a programnak egymagában bőven elég lehet egy gyengébb CPU is, de nem szabad elfelejteni, hogy játék alatt kell jól működnie. Minden billentyűzet kombinációhoz beállíthatunk egy vagy több szót, amivel később a játékot irányítani tudjuk.


Többcsatornás beszélgetés

A programhoz adott vezérlő eszköz lehetővé teszi, hogy gombnyomásra privát beszélgetést folytathassunk netes játék közben. Az öt programozható gomb segítségével beállíthatjuk azt is, hogy csak néhány játékos, vagy a csapatunkba tartozó játékosok, esetleg csak az ellenség emberei hallják azt amit mondunk.

[oldal:Beszélgessünk játék közben]

Az egyetlen hátrány már csak az Internet helyenként vagy időnként szűkös sávszélessége lehet, de ennél ideálisabb eszközt egy Counter Strike Internetes partyhoz nehezen tudok elképzelni. Ebben a játékban különösen fontos a csapatmunka, és ezért igazán csak a helyi LAN partykon volt élvezetes játszani vele, ahol élőben megbeszélhettek a csapattagok mindent. Kis túlzással akár az is elmondható, hogy a Game Voice LAN party közelségbe hozza a játékosokat egymással az interneten is, talán azzal a különbséggel, hogy a résztvevők a játék után nem gratulálhatnak személyesen egymásnak.


A chat vezérlő eszköz, amivel beállíthatjuk játék közben, hogy éppen kivel akarunk beszélni.

A programhoz tartozik egy mikrofonos fejhallgató és egy vezérlő eszköz is, amivel kikapcsolhatjuk a mikrofont, állíthatjuk a hangerőt, és kapcsolgathatunk a beszélgetőtársak között az előre beprogramozható gombokkal. A program rendelkezik egy beépített "társkeresővel" is, ami felkutatja a Game Voice-t használó többi játékost az interneten, akiket ezután könnyedén felvehetünk a személyes kapcsolattartó listánkba.

[oldal:A beszédfelismerő program kellemetlen hibái]

Ez a program képességeit tekintve már gyanúsan tökéletes, és ez a gyanú sajnos be is igazolódik a gyakorlati haszálat során. Minimum gép konfigurációnak P233-as gépet jelöltek meg 64Mb memóriával, és a teszt során pedig egy P400-as gépen futott a program 64Mb-tal. A Game Voice feledata, hogy az olyan DirectX-et használó játékokban, mint az Unreal Tournament és a Half-Life beszédfelismerő programként működjön. Sajnos az eredmény igen lehangoló, mivel a szavak felismerése másodpercekig is eltarthat! Ha az említett konfiguráción mondod a játéknak, hogy 'Railgun', négy másodpercet kell várnod mire teljesül a parancs. Ennyi idő telik el a beszédtől addig, amíg a játék megkapja a programtól a megfelelő parancsot. Egy 128Mb memóriával ellátott P400-as gépben ez az idő 2-3 másodpercre csökkent, de még ez is rengeteg időnek számít az akciójátékokban. A szomorú helyzeten talán segíthet egy program frissítés, de az is elképzelhető hogy csak Gigahertzes gépeken fog közelítőleg valósidejű válaszokat produkálni.

A Game Voice több nyelvet is támogat és bár ezek között nincsen magyar, de aki beszél angolul, franciául, németül, olaszul vagy japánul el fog boldogulni vele.

Egy jó hír a végére, hogy a beszélgető program korlátozott változata ingyenesen letölthető a Game Voice honlapjáról, így viszont le kell mondanunk a teljes doboz tartalmának nagy részéről: a dobozban lévő nagyszerű SONY mikrofon / fejhallgató párosról, amiket kifejezetten erre a célra optimizáltak, elfelejthetjük a hardveres vezérlőt is, amivel kényelmesebbé tehetnénk a beszélgetést, és játékvezérlő szoftver sem jár hozzá.

Forrás: Tweak Town

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 06:04

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.