Szerző: Bodnár Ádám

2009. április 8. 16:37

Felpezsdítheti a recesszió az outsourcing-piacot

Lendületet adhat az outsourcing-szolgáltatások terjedésének a recesszió. A piacelemzők csak igen szűk bevételnövekedést várnak idén a területen, azonban a megkötött ügyletek száma emelkedni fog, csak a szolgáltatók nyeresége csökken -- mondta a Getronics mai sajtótájékoztatóján Rátkai Péter ügyvezető igazgató.

[HWSW] Lendületet adhat az outsourcing-szolgáltatások terjedésének a recesszió. A piacelemzők csak igen szűk bevételnövekedést várnak idén a területen, azonban a megkötött ügyletek száma emelkedni fog, csak a szolgáltatók nyeresége csökken -- mondta a Getronics mai sajtótájékoztatóján Rátkai Péter ügyvezető igazgató.

Az IDC nemrégiben frissített, az informatikai szolgáltatások európai piacára vonatkozó előrejelzése szerint idén mindössze 4,4 százalékkal nő az outsourcing-szektor forgalma, azonban ezzel még mindig a húzóágazatok közé tartozik majd, mivel minden más szolgáltatási területen (pl. oktatás, rendszerintegráció, támogatás) csökkennek a bevételek. Az outsourcing-piac fellendülésének köszönhetően a teljes szolgáltatáspiac 0,6 százalékkal bővül az idén, de jövőre is csak 2,2 százalékos fellendüléssel számol az IDC.

Az outsourcing-szolgáltatók profitálhatnak a recesszióból, ugyanis az ő ajánlatuk tiszta költségcsökkentés, amelynek hatásai már rövid távon is jelentkeznek. Az IVSZ piaci adatai szerint a 264 milliárd forintos hazai IT-szolgáltatáspiac közel negyedét adja az outsourcing, ezzel egyelőre csak a második legnagyobb szegmens a \"támogatás és üzembehelyzés\" kategória mögött. Rátkai úgy véli, 1-2 éven belül Európához hasonlóan Magyarországon is a kiszervezés lesz a legnagyobb forgalmú szegmens az IT-szolgáltatások piacán.

Konkrét számok említése nélkül Rátkai elmondta, a Getronics Magyarországnál 2008 októbere óta háromszorosára nőtt az IT-outsourcing szolgáltatással kapcsolatos megkeresések száma, ezért a vállalat idén határozott növekedésre számít ezen a piacon. A cégvezető szerint sokszor nem is a szolgáltató keresi meg az ügyfeleket, azok maguktól jelentkeznek, mivel rá vannak kényszerítve arra, hogy meglevő környezetüket kisebb költségből üzemeltessék.

A Getronics hazai leányvállalata tavaly 10 milliárd forintos forgalmat ért el, Rátkai tervei szerint ezt idén a válság ellenére legalább 10 százalékkal sikerül majd növelni. Hosszabb távon is vannak tartalékok a hazai piacban, ugyanis a magyar vállalatok zöme elmaradott, ad-hoc módon beszerzett, a legrikább esetben egységes technológiát használ, amelynek üzemeltetése ennélfogva rendkívül drága.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról