Szerző: Dojcsák Dániel

2009. március 2. 13:10

Reklámok jelennek meg a Google News-ban is

A médiapiacot a csökkenő hirdetési büdzsék miatt is erőteljesen érinti a válság, a nyomtatott sajtót pedig egyébként is sújtja a hirdetések tolódása az internet felé, ahol azonban a tartalomszolgáltatóknak meg kell küzdeniük az internetes szolgáltatásokkal a bevételekért. A Google saját maga és az online sajtó számára is mentőövet dobhat azzal, hogy a Google News oldalain is hirdetéseket helyez el, a bevételeket pedig megosztaná a médiumokkal.

[HWSW] A médiapiacot a csökkenő hirdetési büdzsék miatt is erőteljesen érinti a válság, a nyomtatott sajtót pedig egyébként is sújtja a hirdetések tolódása az internet felé, ahol azonban a tartalomszolgáltatóknak meg kell küzdeniük az internetes szolgáltatásokkal a bevételekért. A Google saját maga és az online sajtó számára is mentőövet dobhat azzal, hogy a Google News oldalain is hirdetéseket helyez el, a bevételeket pedig megosztaná a médiumokkal.

Korábban sok médium konzervatívan állt a News-hoz, sokan úgy érezték, hogy a Google "ellopja" az anyagaikat, de a legtöbben időközben rájöttek, hogy többletforgalmat generál azoknak az újságoknak, melyek felkerülnek a listába, kiemelt helyen szerepelnek -- ezt pedig egy nem mindig logikusan működő algoritmus kezeli. Érthető, hogy sok médium fél a helyzettől, de a Google képviselői is azt súlykolják, hogy az internet egy végletekig kompetitív terület, ahol nem lehet biztos senki a jó pozicíóiban.

A Google News jelenleg több mint 4500 médiumot szemléz és az ezek által előállított tartalmakból csoportosít, gyűjt, listáz híreket a felhasználóknak érdeklődési körük, lakhelyük és nyelvük szerint. A pletykák szerint a Newsban megjelenő reklámok kis méretű, az újságcikkekhez kapcsolódó szöveges hirdetések lennének, a bevételeket pedig a Google valamilyen módon megosztaná azokkal a médiumokkal, amelyek hírei mellett a hirdetés látható.

A Google több mint hat évig tartózkodott attól, hogy hirdetéseket helyezzen el a News szolgáltatásban -- a cég tartott a kiadók haragjától, amelyek alighanem sérelmezték volna, hogy a Google az általuk előállított tartalmak sorba rendezésével jut bevételhez. Eric Schmidt ugyan arról próbálja győzködni a médiatulajdonosokat, hogy a Google a barátjuk és nem ellenségük, de számos kiadó ezt nem így látja. Brian Tierney, a Philadelphia Media Holdings vezérigazgatója szerint "mikor Eric Schmidt azt mondja, hogy aggódik az újságiparért, akkor csak krokodilkönnyeket hullat".

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról