Szerző: Dojcsák Dániel

2008. szeptember 26. 13:07

Csak a szavazatok számítanak a Google Moderatornál

Ingyenes online moderátori szolgáltatást mutatott be a Google, melyet bármely szervezet használhat, akinek alkalmanként szüksége van arra, hogy nagy számú kérdésre legyen képes válaszolni. Kríziskommunikációhoz, nagy bejelentésekhez, celebek interjúztatásához tökéletes lehet.

[HWSW] Ingyenes online moderátori szolgáltatást mutatott be a Google, melyet bármely szervezet használhat, akinek alkalmanként szüksége van arra, hogy nagy számú kérdésre legyen képes válaszolni. Kríziskommunikációhoz, nagy bejelentésekhez, celebek interjúztatásához tökéletes lehet.

A Google Moderator szolgáltatást kitalálója Taliver Heath a mérnökök rendelkezésére álló 20 százaléknyi szabadon felhasználható munkaidejében fejlesztette. A Google filozófiája szerint minden fejlesztőmérnök a munkaidejének ötödével maga rendelkezik, amikor foglalkozhat a saját projektjeivel, sőt, a cég támogatja, ha az alkalmazottak önmaguk alakítanak ki csoportokat, akik együtt dolgoznak valamilyen új terméken. Ennek a módszernek köszönhetünk számos kényelmi funkciót, de többek között a nyelvi lokalizációkat is.


Kérdezz-felelek

Ez Taliver szerint csak egy egyszerű ötlet volt, melynek segítségével a prezentáló vagy a moderátor képes lépést tartani a kérdések özönével, viszont hivatalos Google szolgáltatásként sokkal többé válik, mint egy egyszerű ötlet. Az igen hasznos szolgáltatás nagyon jó kiegészítője lehet a többi kollaborációt segítő eszköznek.

A szolgáltatás alapja, hogy a beérkező kérdéseket a felhasználók tömege szűri meg, olyan formán, hogy a nekik tetsző kérdésekre szavazatot adnak le. Amennyiben egy kérdés elegendő számú támogatót szerzett magának, az a moderátor elé kerül. Így lehetséges elérni azt, hogy a közösséget valóban legjobban érdeklő kérdések jussanak el az interjúalanyig, és ne a moderátor kénye-kedve szerint, vagy a harsányabb kérdezők akarata szerint alakuljon a beszélgetés. A kérdésekre leadott pozitív vagy negatív szavazatok végeredménye így sokkal relevánsabb lesz, mint a véletlenszerű kiválasztás.

Az ötlet akkor fogalmazódott meg a fejlesztőben, miután a gyakori "tech megbeszélések", melyet a Google tart rendszeresen, folyamatosan növekedtek, egyre több résztvevőjük lett, ami gyakorlatilag ellehetetlenítette a hatékony kommunikációt. Ilyenkor számos kérdés kimarad idő hiányában, míg a feltettek között olyanok bukkannak fel, melyek nem épp a megfelelő témákat feszegetik. Ráadásul a moderátor személye némileg háttérbe húzódhat, így a beszélgetéseken nem áll meg a gyanú, hogy manipulálja a dialógust. Sőt, akár az is elképzelhető, hogy egyáltalán nem kell valós személy moderátorként.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról