Szerző: zimi

2008. szeptember 17. 14:28

Így nyomtatunk mi: európai szinten évi 663 milliárd euró a felesleges kiadás

Sokat írtunk már a nyomtató kiválasztásánál, üzemeltetésénél elkövethető hibákról. A Canon legújabb kutatásából kiindulva némi betekintést nyerhetünk az európai vállalkozások szokásaiba, és a rossz szokások okozta veszteségek is számszerűsíthetők.

[HWSW] Sokat írtunk már a nyomtató kiválasztásánál, üzemeltetésénél elkövethető hibákról. A Canon legújabb kutatásából kiindulva némi betekintést nyerhetünk az európai vállalkozások szokásaiba, és a rossz szokások okozta veszteségek is számszerűsíthetők.

A Canon megrendelésére az ICM Research által végzett felmérés keretében 19 ország több mint háromezer vállalkozását kérdezték meg. Az eredmények szerint a nyomtatók felesleges állásideje maga 663 milliárd eurós bevétel okoz a vállalkozásoknak. Az, hogy nincs nyomtatási stratégiánk, nem megfelelő gépparkot tartunk fenn, nem áll rendelkezésre időben kellékanyag vagy csak egyszerűen begyűrődik a papír, előbb-utóbb fájdalmasan lecsapódik az amortizáció, szerviz és energiafogyasztás szükségtelenül magas költségeiben.

A vállalatok 72 százalékában az alkalmazottak havonta legalább egyszer nem tudnak nyomtatni, ez különösen a legalább 250 főt foglalkoztató szervezeteknél jellemző. A nyomtatás háttértámogatását biztosító vállalati osztályok, részlegek évente átlagosan három és fél hetet töltenek a nyomtatóhibák elhárításával. Mindez persze fennakadást okoz a munkafolyamatokban is.

Papír elakadás
Időben végzett szervizzel
kevesebb fennakadásra számíthatunk.

Az idejében nem elvégzett szerviz okozza a vállalati berendezések legtöbb hibáját, úgy mint a gyakori papírelakadást, vagy a váratlan kellékanyaghiányt. Rendszeres naplózással, vagy még inkább elektronikus felügyelet alkalmazásával kikerülhetők a szükségtelen fennakadások. Szinte minden vállalati lézernyomtató kínál lehetőséget arra, hogy maga a készülék értesítse a szervizt abban az esetben, ha egy kopóalkatrész (például papíradagoló mechanika) élettartamának vége felé közeledik, vagy hamarosan elfogy mondjuk a sárga toner. Érdemes lehet emiatt teljes körű, elektronikus felügyeletet is magában foglaló karbantartási szerződéseket kötni.

A nyomtatásban bekövetkezett fennakadásokért itthon legtöbbször (34%) a kellékanyagok kifogyása okolható, ezután jön a papírelakadás (32%), majd a hálózat illetve összeköttetés hibái (22%). Ez azt jelenti, hogy gyakorlatlanok vagyunk a hiba megelőzésében, viszont elhárításában már nem annyira, a cégek több mint felénél hetente csak kevesebb mint egyórás kiesést okoznak a fennakadások. Legtöbben (44%) továbbra is a kellékanyagok és papír árában látják a nyomtatás legjellemzőbb költségét, de sokan (26%) már a pazarlást (például felesleges és begyűrődő nyomatok) jelölték meg első helyen.

Hazánkban a kis, minimális létszámú cégek jellemzően semmiféle nyomtatási stratégiával nem rendelkeznek, mivel sokszor nincs meg az ehhez szükséges szakember sem, mégis maguk igyekeznek megoldani a problémákat. A problémák ellenére a legtöbb cég nem vesz igénybe szakértői segítséget, 42 százalék sem nyomtató-kellékanyag beszállítót, sem szervizcéget nem alkalmaz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról