Szerző: Ady Krisztián

2008. február 20. 14:37

Széleskörű összefogás a fiatalok biztonságos mobilhasználatáért

A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone fél éves közös munkát követően önszabályozó etikai kódexet írt alá, mellyel biztonságosabbá tennék a fiatalok mobiltelefon-használatát. A munkát a Vodafone koordinálta.

[HWSW] A Pannon, a T-Mobile és a Vodafone fél éves közös munkát követően önszabályozó etikai kódexet írt alá, mellyel biztonságosabbá tennék a fiatalok mobiltelefon-használatát. A munkát a Vodafone koordinálta.

Kódex

A több mint 100 százalékos hazai mobilpenetrációból is sejthető, hogy a mobiltelefonok használata ma már a fiatalok, sőt, gyerekek között is általánossá vált. Közöttük a legelterjedtebb készülékek azok, melyek alkalmasak multimédiás szolgáltatások igénybevételére, valamint különféle tartalmak letöltésére is. Az így elérhető tartalmak között olyanokhoz is hozzáférhetnek, amelyek elsődlegesen felnőtteknek szólnak.

A most aláírt önszabályozási kódexben a három hazai mobilszolgáltató vállalja, hogy támogatják az ellenőrzést a felnőtteknek szánt tartalmak hozzáféréséhez, figyelemfelhívó kampányokat dolgoznak ki, illetve biztosítják a kereskedelmi tartalom transzparens osztályozását. A kódexet a három vállalat évente felülvizsgálja, és szükség esetén módosíthatja.

A mobilszolgáltatók a tartalomszolgáltatókkal karöltve már korábban kidolgozták az emelt díjas szolgáltatásokra vonatkozó etikai kódexet is, melynek elsődleges célja az ilyen típusú szolgáltatásokkal kapcsolatos pontos, alapos és korrekt tájékoztatás, valamint az egységes szabályozás kialakítása.

Előzmény

A biztonságosabb mobilhasználatot támogató hazai etikai kódexet megelőzte a 2007. februárjában, Brüsszelben aláírt Európai Keretmegállapodás, mely a vezető európai mobilszolgáltatók saját kódexe volt a kiskorúak védelme érdekében. Az akkori keretmegállapodás aláírói között szerepelt a három hazai cég anyavállalata is, a Deutsche Telekom Group, a Telenor és a Vodafone Limited.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról