Szerző: Bizó Dániel

2007. február 14. 14:13

Samsung: meg fogjuk verni a Nokiát

[The Chosun Ilbo/Digital Daily/The Hankyoreh] A Nokia helyét akarja Choi Gee-sung, a Samsung Electronics telekommunikációs egységének nemrég kinevezett vezetője. A barcelonai 3GSM Konferencián elhangzottak komikusan hathatnak ha egy pillantást vetünk a két vállalat piaci részesedésére, ismerve azonban a dél-koreai gyártó eddigi történetét, Helsinkiben valószínűleg nem mosolyogtak Choi szavain.

[The Chosun Ilbo/Digital Daily/The Hankyoreh] A Nokia helyét akarja Choi Gee-sung, a Samsung Electronics telekommunikációs egységének nemrég kinevezett vezetője. A barcelonai 3GSM Konferencián elhangzottak komikusan hathatnak ha egy pillantást vetünk a két vállalat piaci részesedésére, ismerve azonban a dél-koreai gyártó eddigi történetét, Helsinkiben valószínűleg nem mosolyogtak Choi szavain.

Van mit javulni

Choi egy sajtótájékoztató alkalmával beszélt szerénytelen ambícióiról. "Több mint háromszorosára fogjuk növelni a mobiltelefonok volumenét. Megelőzzük a Nokiát, hogy a világ legnagyobb gyártójává váljunk. A mobilpiaci jelenlétünk két-háromszorosára fejlesztésének elérésével a Samsung képes lesz legyőzni a Nokiát. [...] nincs oka, hogy ne tudjunk felzárkózni a Nokiához a telekommunikációs szektorban" -- közölte a vezető.

A Samsung Electronics tavaly a piacot alulmúló ütemben tudta csak növelni szállításait, aminek eredményeként részesedést vesztett. A vállalat jelenleg 11-12 százalékos globális piaci részesedéssel bírhat, miközben a korábban távolról üldöző Sony Ericsson negyedik negyedéves bombateljesítménye révén vészesen megközelítette, éves szinten 9 százalékot ért el.

Elemzők szerint a gyenge szereplés oka -- mely végül Choi színre lépéséhez vezetett --, hogy a Samsung a prémium kategóriára összpontosít, szinte irtózva az alsó-kategóriás modellektől, miközben a Nokia és a Motorola olcsó modelljei magas növekedést és volument produkálnak a fejlődő piacokon, illetve a méretgazdaságosság előnyeit kihasználva rengeteg profitot is termelnek.

Recept: high-tech, egyszerűség, stílus és jó ár

Hogy a tavaly remekelő, 30 százalékos növekedési ütemet felmutató, és 34-36 százalékos részesedéssel rendelkező Nokiát hogyan és mikor kívánja befogni, Choi szóvirággal azt felelte, hogy az erőfeszítések gyümölcsére még várni kell, legalább egy évet.

Hozzátette, hogy a Samsung a felhasználó-orientált kezelhetőség felé fordul, és a csúcstechnológiát a vevők számára kényelmes, vonzó formában kívánják tálalni, akik stílusosságra, de mindenekelőtt egyszerűségre vágynak. Choi név szerint említette Angela Merkel német kancellárt, aki szerint az elektronikus eszközök túlságosan bonyolultakká válnak.

Azzal kapcsolatban, hogy az olcsó modellek felfuttatásával fogja-e elérni a vállalat céljait, Choi határozott nemmel felelt: "Ez a legrosszabb módja megküzdeni a jelenlegi kihívással". Mint mondta, nehéz belépni a prémium piacra és felépíteni egy márkát, de nagyon könnyű elveszíteni mindezt".

Choi ezzel szemben láthatóan a vállalat tetemes erőforrásaira, elsősorban tervezői kapacitásaira alapozva kívánja elérni a fejlődést, feszített ütemet diktálva az iparnak, miközben agresszív árazást képes alkalmazni. A korábban a televíziós részleget vezető Choi közölte, hogy "kifejezetten jó vagyok a költségek megtakarításában. Nem fogok ölbe tett kézzel ülni és nézni, ahogyan a telekommunikációs egység profitrátája a vezetésem alatt csökken".

"Ismerem a Nokiát"

A vezető ezenkívül magabiztosan kijelentette: "A félvezető részleg első vevőjének én szereztem meg, így jól ismerem a Nokiát. [...] Mikor még Koreát nem is ismerték, mint félvezetőgyártót és nem volt egyetlen üzleti kapcsolatunk sem a szektorban, akkor is elértük célunkat. Most 15 ezer tehetséggel és hatalmas tőkével nincs oka, hogy ne tudjuk utolérni a Nokiát". A veterán Choi többek között világelsővé tette a Samsungot a televíziók piacán is és szerinte ez megismételhető a mobiltelefonok esetében is.

A valaha ismeretlen szerződéses gyártóként és alsókategóriás termékeket szállító vállalatként ismert Samsung Electronics az elmúlt évtizedben a világ vezetőjévé nőtte ki magát a memória-, LCD-panel, monitor- és televíziógyártás terén is, és az ezekkel kapcsolatos beruházásokban és a kutatás-fejlesztésben is élen jár -- erre alapozva felépített márkanevét pedig mára többre taksálják a japán Sonyénál is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról