Szerző: Bodnár Ádám

2006. augusztus 1. 09:31

Az okostelefon az üzletember legjobb barátja

Az In-Stat elemzőcég által elvégzett piackutatás szerint a legtöbben az okostelefonjukhoz ragaszkodnak a leginkább az üzleti életben, a készülékek fontossága felülmúlja mind a tenyérgépekét, mind a notebookokét. Mindazonáltal ez nem jelenti azt, hogy a közeljövőben az okostelefonok automatikusan piacot vennének el más készülékektől, egyelőre inkább kiegészítik, mind leváltják azokat.

[HWSW] Az In-Stat elemzőcég által elvégzett piackutatás szerint a legtöbben az okostelefonjukhoz ragaszkodnak a leginkább az üzleti életben, a készülékek fontossága felülmúlja mind a tenyérgépekét, mind a notebookokét. Mindazonáltal ez nem jelenti azt, hogy a közeljövőben az okostelefonok automatikusan piacot vennének el más készülékektől, egyelőre inkább kiegészítik, mind leváltják azokat.

"A gyártóknak még sokat kell dolgozniuk, hogy az okostelefonok piaci részesedést vegyenek el más eszközöktől" -- mondta Bill Hughes, az In-Stat elemzője. "A felhasználók számos új szolgáltatást akarnak, például jobb billentyűzetet, automatikus szinkronizációt más készülékekkel, olyan alkalmazásokat, amik ugyanúgy néznek ki és használhatók, mint más eszközökön, és megnövelhető méretű kijelzőket."

A piackutató cég által elvégzett felmérésből kiderül, hogy a felhasználók gyakran több készüléken is futtatják ugyanazt az alkalmazást (pl. e-mail) annak ellenére, hogy a legtöbben szeretnének minél kevesebb eszközt használni. Az In-Stat úgy véli, a gyártók az okostelefonokkal egy platformon a lehető legnagyobb lehetőséget kínálják a felhasználóknak, ami végeredményben a költségeik csökkenéséhez fog vezetni. Az okostelefonok jelenleg a mobiltelefon-piac 10 százalékát teszik ki, de ez az elkövetkező évek során egészen 25 százalékig nő majd -- véli az In-Stat.

A Canalsys tegnap közzétett adatai szerint 2006 második negyedévében 19 millió okostelefon talált gazdára világszerte, 55 százalékkal több, mint 2005 hasonló időszakában. A piacot továbbra is a Nokia vezeti, a finn cég az eladások közel felét tartja kézben. A második helyezett a Motorola 8,4 százalékos részesedéssel, a harmadik helyen a Blackberry gyártója, a RIM lett, amely az eladások 6,2 százalékát szerezte meg.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról