Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Két európai légitársaság is teszteli a fedélzeti mobiltelefonálás lehetőségét

Bodnár Ádám, 2005. szeptember 21. 11:56
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[WSJ/HWSW] Két európai légitársaság gépein is használhatók lesznek a jövő év végétől a mobiltelefonok. Az Air Portugal és a brit BMI is három hónapon át teszteli az OnAir fedélzeti megoldását, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy repülés közben is beszélhessenek saját mobiltelefonjukon, vagy szöveges üzeneteket küldjenek és fogadjanak. A jelenlegi tervek szerint egy perc beszélgetés ára 2-2,50 dollár (380-475 forint) lenne, egy SMS küldéséért pedig 50 centet (95 forintot) kellene fizetni.

[WSJ/HWSW] Két európai légitársaság gépein is használhatók lesznek a jövő év végétől a mobiltelefonok. Az Air Portugal és a brit BMI is három hónapon át teszteli az OnAir fedélzeti megoldását, amely lehetővé teszi az utasok számára, hogy repülés közben is beszélhessenek saját mobiltelefonjukon, vagy szöveges üzeneteket küldjenek és fogadjanak. A jelenlegi tervek szerint egy perc beszélgetés ára 2-2,50 dollár (380-475 forint) lenne, egy SMS küldéséért pedig 50 centet (95 forintot) kellene fizetni.

Az OnAir elnök-vezérigazgatója, George Cooper elmondta, a két légitársaság próbaképpen csupán pár repülőgépét szereli fel a szükséges berendezésekkel, hogy tapasztalatokat gyűjtsenek a szolgáltatás működéséről és a fogadtatásáról mielőtt 2007-ben széles körben bevezetnék. Az Air Portugal és a BMI is Airbus típusú gépeit szereli fel az OnAir fedélzeti bázisállomásával. Az OnAir az Airbus és a SITA vegyesvállalata.

A fedélzeti telefonálás lehetősége egyben felveti azt a kérdést is, vajon az utasokat nem zavarják-e majd azok a társaik, akik sokat beszélnek. Az OnAir elnök-vezérigazgatója, George Cooper elmondta, hogy a légitársaságok akár kialakíthatnak külön részleget a telefonálók és a nem telefonálók számára, mint ahogy annak idején külön volt dohányzó és nem dohányzó részleg. Emellett az is elképzelhető, hogy amikor a gép éjszaka repül, a fedélzeten egyszerűen kikapcsolják a hanghívás szolgáltatást és csak SMS-ezni és internetezni lehet majd.