Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Történetének második legjobb negyedévét zárta a mobiltelefon-piac

Bodnár Ádám, 2005. augusztus 26. 09:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A második negyedévben a mobiltelefon-eladások a tavalyi év azonos időszakával összevetve 21,6 százalékkal 190,5 millió darabra nőttek -- derül ki a Gartner által közzétett adatokból. A tavalyi negyedik negyedévben 195 millió mobiltelefon talált gazdára, ez volt a mobiltelefon-ipar történetének legjobb negyedéve, az idei második negyedév pedig a második legjobb. A forgalom minden régióban emelkedett, kivéve Japánt, ahol némileg visszaesett. Az első negyedévhez képest a készülék-eladások 5,5 százalékkal nőttek.

[HWSW] A második negyedévben a mobiltelefon-eladások a tavalyi év azonos időszakával összevetve 21,6 százalékkal 190,5 millió darabra nőttek -- derül ki a Gartner által közzétett adatokból. A tavalyi negyedik negyedévben 195 millió mobiltelefon talált gazdára, ez volt a mobiltelefon-ipar történetének legjobb negyedéve, az idei második negyedév pedig a második legjobb. A forgalom minden régióban emelkedett, kivéve Japánt, ahol némileg visszaesett. Az első negyedévhez képest a készülék-eladások 5,5 százalékkal nőttek.

Érdektelen a 3G

Nyugat-Európában a készülék-eladások 9,9 százalékkal 37,4 millió darabra nőttek. Noha sokan cserélték le régi készülékeiket újra, a Gartner szerint a harmadik generációs készülékek iránti igény alacsony volt, mivel a vevők nem érdeklődnek az olyan 3G szolgáltatások iránt, mint a videotelefonálás.

Az észak-amerikai mobilpiac 9,4 százalékkal 35,5 millió darabra bővült, a dél-amerikai pedig 50 százalékkal 25,6 milliósra robbant, köszönhetően a brazíliai és mexikói eladások látványos növekedésének. A dél-amerikai mobilpiac fellendülése még a távol-keleti régióét is jócskán felülmúlta. Ázsiában elsősorban a kínai, indiai, bangladesi és vietnámi piacon volt tapasztalható erős növekedés, de az eladások így is csak 27,5 százalékkal nőttek. Az ázsiai mobilpiac 48,3 millió darabot tett ki a második negyedévben.

Az ázsiai régió adataiban nem szerepel a világ egyik legnagyobb mobilpiaca, Japán. A felkelő Nap országában a tavalyi második negyedévben még 10,6 millió mobiltelefon talált gazdára, az idei második negyedévben azonban csupán 10 millió.

Elhúztak a nagyok

Ami a gyártók versenyét illeti, a Nokia és a Motorola látványosan növelték piaci részesedésüket, elsősorban a kisebb szereplők, főleg a gondokkal küszködő Siemens kárára. A Nokia a tavalyi második negyedévben 29,6 százalékos piaci részesedést ért el, amelyet most 31,9 százalékra tudott növelni. A finn vállalat visszaszerezte a piacvezető pozíciót Dél-Amerikában, míg Észak-Amerikában a harmadik helyre kapaszkodott fel a rangsorban.

A Motorola eközben a tavalyi 15,7 százalékról 17,9 százalékra ugrott. A Motorola elsősorban az európai piacon mutatott jó szereplésének köszönheti kiváló eredményeit. Az öreg kontinensen a Motorola egy éve még csak az ötödik legnépszerűbb mobiltelefon-gyártó volt, az idei második negyedévre azonban a második helyre ugrott, közvetlenül a Nokia mögé. A Gartner tanulmánya is rámutat, hogy a vállalat óriási sikerét elsősorban a szupervékony RAZR V3 készülék sikerének köszönheti. Észak-Amerikában a Motorola megőrizte piacvezető pozícióját, itt minden harmadik eladott készülék Motorola.

A tavalyi harmadik negyedévben még a Motorolát is megelőző Samsung némileg növelni tudta piaci részesedéét, egy éve a vállalat még csak az eladások 12,1 százalékát tudhatta magáénak, most azonban 12,8 százalékot tudott kihasítani magának a tortából. A Gartner szerint a Samsungnak nincsenek vonzó olcsó készülékei, így a vállalat nem is tud versenyezni a fejlődő piacokon. Amennyiben a cég lendületesebb növekedést szeretne elérni, stratégiát kell változtatnia, nem hagyhatja figyelmen kívül a fejlődő piacok igényeit -- jegyzi meg a Gartner tanulmánya. Szintén jól szerepelt a másik nagy koreai gyártó, az LG, amely a tavalyi 6,1 százalék után most 6,5 százalékos piaci részesedést tudott szerezni, ezzel megelőzve a Sony Ericssont és a Siemenst is.

Hoppon maradtak a kicsik

A Sony Ericsson és a Siemens egyaránt piacrészt vesztett, előző cég 6,6 százalék helyett már csak 6,2 százalékkal részesedik az eladásokból. A Gartner elemzése megjegyzi, hogy a Sony Ericsson a negyedév vége után mutatta be K750i mobiltelefonját, amely nagy sikerre tarthat számot a piacon és minden bizonnyal javítani fog a társaság piaci pozícióján. A Siemens részesedése a tavalyi 6,9 százalékról 4,7 százalékra esett vissza, a vállalat több mint hat éve nem állt ilyen rosszul a mobilpiacon.

Amint arról beszámoltunk, a német elektronikai cég a tajvani Benq-nak adja el veszteséges mobiltelefon-üzletágát. A Benq a Siemens beolvasztása után a világ negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártójává válik, piaci részesedése meg fogja közelíteni a 8 százalékot. A júniusban bejelentett eladást megelőző hónapokban a Siemens vezetése többször kinyilvánította azon szándékát, hogy eladja a mobiltelefonos részleget, azonban sokáig nem sikerült vevőt találni rá. A bizonytalanság csak rontotta a Siemens Mobile helyzetét, a szolgáltatók elfordultak a Siemens készülékektől. A Siemens korábbi tervei szerint 15 új mobiltelefonnal jelentkezett volna az idén. A Siemens már 1986 óta van jelen a mobiltelefon-piacon, azonban minden igyekezete ellenére sem tudott a legnagyobb gyártók közé kerülni.