Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. november 18. 15:33

Egymillió forintos bírság engedély nélküli ADSL szolgáltatásért

Egymillió forintos bírságot szabott ki a Hírközlési Felügyelet (HíF) pécsi irodája egy zalaegerszegi vállalkozásra jogosulatlan hírközlési szolgáltatásért. Mint a HíF határozatából kiderül: a szolgáltató ADSL hozzáférést kínált a saját nevében, miközben még csak be sem jelentette a hatóságnak, hogy internetszolgáltatást nyújt.

[HWSW] Egymillió forintos bírságot szabott ki a Hírközlési Felügyelet (HíF) pécsi irodája egy zalaegerszegi vállalkozásra jogosulatlan hírközlési szolgáltatásért. Mint a HíF határozatából kiderül: a szolgáltató ADSL hozzáférést kínált a saját nevében, miközben még csak be sem jelentette a hatóságnak, hogy internetszolgáltatást nyújt.

A zalaegerszegi Meganet az Elender szerződéses partnereként kezdte el értékesíteni a ADSL csomagjait. Virtuális internetszolgáltatóként olyan szerződést kötött az Elenderrel, amiben kijelentette, hogy minden hatósági engedéllyel rendelkezik ahhoz, hogy internetszolgáltatóként fellépjen. Erre azért volt szükség, mert az ADSL csomagokat a maguk kalkulálta áron, a saját nevükben kínálták, így az ügyfelek is csak annyit tudtak, hogy a Meganet az internetszolgáltatójuk.

A szolgáltató azonban egyre rendszertelenebbül továbbította az általa beszedett előfizetési díjakat az Elendernek, amely azzal adott nyomatékot a fizetési felszólításnak, hogy néhány napra szüneteltette a szolgáltatást. Az egyik ilyen szolgáltatási pauza soránt fordult elő, hogy egy meganetes ügyfél a Hírközlési Felügyelethez fordult.

A HíF ellenőrzést tartott a Meganetnél, ahol még csak az általános vállalkozási feltételeket sem tudták bemutatni, így végül az engedély nélküli hírközlési szolgáltatásért és a szolgáltatás bejelentésének elmulasztásáért egyaránt 500-500 ezer forintos bírságot szabott ki a felügyelet.

Mint Mucsi József, az Elender indirekt sales igazgatója lapunknak elmondta: a viszontszolgáltati szerződést azóta felbontották a Meganettel. A mintegy 60-80 meganetes ügyfelet levélben tájékoztatták a kialakult helyzetről, s felajánlották, hogy szerződjenek az Elenderrel. Végül az ügyfelek harmada fogadta el az Elender ajánlatát, a többi előfizető új szolgáltatót keresett.

Az eset különlegessége, hogy az Elender nem minden esetben mondta fel a Matávnál azokat a hozzáférési pontokat, melyek tulajdonosai nem az Elenderrel szerződtek. Így a meganetesek egy része -- ha tudott új ADSL-es felhasználónevet és jelszót szerezni -- a korábbi meganetes hűségszerződése végéig akár ingyen is használhatta hozzáférését.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról