Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2003. február 17. 13:35

A Vodafone GPRS WAP korlátozása miatt panasszal fordult a Hírközlési Felügyelethez a Netért

A Vodafone GPRS WAP szolgáltatásának nemrég bejelentett korlátozása miatt panasszal fordult a Hírközlési Felügyelet (HÍF) ügyfélszolgálatához és a Hírközlési Döntőbizottsághoz (HDb) az internetezők érdekeit felkaroló Netért egyesület .

[HWSW] A Vodafone GPRS WAP szolgáltatásának nemrég bejelentett korlátozása miatt panasszal fordult a Hírközlési Felügyelet (HÍF) ügyfélszolgálatához és a Hírközlési Döntőbizottsághoz (HDb) az internetezők érdekeit felkaroló Netért egyesület.

Mint korábban hírt adtuk róla a Vodafone február 15-étől módosította meg üzletszabályzatát. Az új feltételek szerint a Vodafone a jövőben akár az adatforgalom függvényében is szüneteltetheti, korlátozhatja vagy megszüntetheti GPRS szolgáltatását. A szolgáltató műszaki igazgatója korábban lapunknak úgy nyilatkozott, az általános szerződési feltételek (ászf) módosítását az tette szükségessé, hogy a feltöltőkártyás GPRS WAP szolgáltatást igenybevevők kis csoportja (1 százaléka) rendkívüli forgalmat generált a hálózatban, ezzel minőségromlást okozva a felhasználók további 99 százalékának is. A GPRS felhasználók ezzel szemben jelezték, hogy a 20 000 Vodafone GPRS internet és WAP felhasználó által generált hazai BIX forgalom csupán a 6-15 MBit/s közötti tartományban mozog.

A Netért panaszának egyik fontos eleme ugyanakkor az, hogy a szerződési feltételek megváltoztatása egyoldalú, ráadásul olyan szolgáltatásra vonatkozó korlátozás lehetőségét jelenti be, melyet a szolgáltató minden fórumon korlátlanként hirdet. Az érdekvédelmi egyesület levele szerint a módosítás lehetőséget ad a szolgáltatónak arra is, hogy az egyébként neki felróható okból fellépő szolgáltatáskimaradás esetén is "korlátozás" magyarázattal elhárítsa magától a felelősséget, ezzel együtt a szerződésben vállalt teljesítési kötelezettséget.

Az érdekvédelmi szervezet valamennyi tagjának és szimpatizánsának megküldte a levelet arra kérve őket, hogy ha egyetértenek az abban foglaltakkal, aláírásukkal együtt továbbítsák azt a Hírközlési Felügyeletnek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról