Szerző: Barna József

2002. május 22. 10:18

Második részéhez érkezett az Endsequence című internetes kalandjáték

A játékot fejlesztő Komáromy Publishing Kft. bejelentette, hogy múlt hét szombatjától elérhető az Endsequence című online kalandjáték második része. Az új részben jelentősen bővült a helyszínek, a tárgyak, valamint a végezhető akciók száma.

A játékot fejlesztő Komáromy Publishing Kft. bejelentette, hogy múlt hét szombatjától elérhető az Endsequence című online kalandjáték második része. Az új részben jelentősen bővült a helyszínek, a tárgyak, valamint a végezhető akciók száma.

A hazai internetes világban ezidáig egyedülállónak számító kezdeményezés, a kalandjáték.hu a tavalyi év végén indította el online játékát. A hagyományos kalandjátékok sémájára épülő internetes oldal teljes egészében szabad szoftverekre épül, forráskódja letölthető a honlapjáról. A fejlesztő Komáromy Publishing Kft. nem titkolt célja a Commodore 64-es korszakban fénykorát élő, majd időközben méltatlanul mellőzött stílus felélesztése.

A tavaly novemberben indult kalandjáték.hu site hamar töretlen népszerűségre tett szert az online játékokra kiéhezett honi látogatók körében. Pár hónap alatt többezren regisztráltatták magukat az Endsequence első részére, mely egy új játéktechnológia első kísérleti próbálkozása volt. A játékosok igényeit és visszajelzéseit figyelembe véve a fejlesztő idén januárban kezdte meg a történet folytatásának elkészítését, mely immár elérhető az érdeklődők számára. Az első részhez képest több kisebb újítást is tartalmaz a játék, ezenkívül a kezelőfelület is kisebb kozmetikázáson esett át. Több érdekes szereplő is került a történetbe, akikkel a játékos kommunikálhat.

A magyar verzióval párhuzamosan a Komáromy Publishing Kft. elkészíti a játék angol nyelvű változatát is, mely a www.endsequence.com címen lesz elérhető néhány héttel a magyar változat után.

Akárcsak az első rész esetében, a játék grafikája teljesen egyedien, kézzel lett megrajzolva. A ceruzarajzokat ezek után nagy felbontásban beszkennelték, majd a számítógép segítségével kiszínezték és retusálták a készítők. Ezzel a módszerrel a képek jellegzetes kisugárzást kaptak, szervesen illeszkedve a site-ba. A rajzok sokkal szebbek lettek az első részhez képest, több színt tartalmaznak, legtöbbjük perspektivikus ábrázolással készült, eredeti fotók felhasználásával.

A játék motorja, valamint a Scripto nevű forgatókönyvíró program teljes forráskódja GNU GPL licenc alatt mindenki számára szabadon hozzáférhető. Az engine HTML-ben, JavaScriptben és PHP4 scriptnyelven íródott, MySQL adatbázis támogatással, az Apache webszerver pedig Debian Linuxon fut. A forgatókönyvíró program Borland Delphiben készült.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról