Japánban alig fogy a honosított Windows XP
[AsiaBizTech] A Microsoft új operációs rendszerének, a Windows XP-nek japán nyelvű változata november 16-án került a boltokba. Az XP megjelenését mind a viszonteladók, mind pedig az elemzők messiásként várták, ettől remélve a már jó ideje gyengélkedő szigetországbeli PC-piac fellendülését. Számos jelentős áruházlánc különféle szórakoztató rendezvényekkel próbálta meg felhívni a figyelmet a Microsoft új termékére.
Egyedi módon a termék kampányában részt vettek a Microsoft Japan vezetői is, akik boltról boltra járva igyekeztek a potenciális felhasználókat meggyőzni a Windows XP hasznosságáról. A cég elnök-vezérigazgatója, Sinicsi Ata szerint egyedül az Egyesült Államokban 7 millió XP kelt el az október 25-i bemutató óta, míg Japánban a honosított verzió megjelenését megelőzően több mint 100.000 példányra vettek fel előrendelést.
Azonban az előzetes várakozásoktól messze elmaradt a japán Windows XP iránti érdeklődés. Korábban a Windows 95 japán piaci bevezetésekor hosszú sorok kígyóztak a boltok előtt, várva az éjfélt, amikortól megvásárolható volt az operációs rendszer. Most azonban november 15-én este 11 órakor semmi jel nem mutatott arra, hogy bármiféle esemény is készülne a nagyobb áruházakban: nemhogy sorok nem voltak, még emberek is alig lézengtek a boltok közelében.
Egyetlen kivétel akadt csupán, a yurakucsoi Bic P kan áruház, melynek bejáratánál több mint 300 ember gyűlt össze 11 óra tájban. Ám mint később kiderült, ők sem a Windows XP miatt, hanem az azt propagáló népszerű japán előadóművész kedvéért látogattak ki a helyszínre. Úgy tűnik tehát, hogy -- annak ellenére, hogy a Windows XP megjelenése az idei év egyik legnagyobb eseménye a PC-piacon -- a japán vásárlók egyelőre nem érdeklődnek túlzottan az új operációs rendszer iránt.