Szerző: sammer

2001. szeptember 6. 03:00

A Blizzard bejelentette a készülő World of Warcraft online szerepjátékát

Mindenki tudta, hogy valami készül. Mindenki tudta, hogy bármi is az, érdemes

Mindenki tudta, hogy valami készül. Mindenki tudta, hogy bármi is az, érdemes várni rá, hiszen olyan cég áll mögötte, ami rosszat még nem alkotott. A Blizzard azon a Londonban rendezett ECTS 2001 kiállításon rántotta le a leplet készülő játékáról, ahol két évvel ezelőtt a Warcraft III-ra is fény derült, és bejelentette a World of Warcraft nevű online RPG játékát. Az Interneten keresztül játszható játékban a Warcraft teljesen 3D-sített világában kalandozhatunk több ezer másik játékossal együtt. A Blizzard bízik abban, hogy a Warcraft játékok mögött lévő részletes és már sokak által ismert történet, illetve a cég többjátékos tapasztalatai kiemelik őt a azok közül a kisebb stúdiók közül, akiknek viszont a kifejezetten Internetes játékokkal kapcsolatban vannak gazdag tapasztalataik. A World of Warcraft III kombinálja a gyors és akció-orientált harcokat, a ragyogó felhasználói felületet, és a könnyen megtanulható irányítást annak érdekében, hogy minél szélesebb játékos réteget ki tudjon szolgálni.


A Blizzard egyenlőre három fajt árult el a játékból: az emberek, a taurenek, és az orkok fogják többek között alkotni a játék választható karakter fajtait. Ezeken kívül még valószínűleg lesznek más fajok is, azonban a Blizzardról elmondható, hogy nem a mennyiséget tarják a fontosnak a játékaikban, hanem a koncentrált minőséget. A World of Warcraft fajai alapvetően különbözni fognak egymástól, nem pedig csak egyetlen séma különböző változatai lesznek. A játék teljesen 3D-s lesz, grafikus motorjának alapját pedig a Warcraft III képezi, ami mindenképpen biztosítékot jelent arra, hogy gigantikus méretű tájakon kalandozhassunk (a Blizzardot nem valószínű, hogy el fogják riasztani az esetleges extra hardver igények). A Warcraft III-hoz hasonló, ám annál sokkal részletesebben kidolgozott világban külső, illetve belső nézetből irányíthatjuk majd kiválasztott karakterünket, a két állapot között pedig fokozatmentesen közelíthethetjük, vagy távolíthatjuk tőle a kamerát. Az alapértelmezett külső nézetet úgy tervezik, hogy a karakter ne zavarja a játékos "kilátását", így amennyiben egy fontos objektumot szeretnénk használni a túloldalán, egyszerűen átlátszóvá válik. A játék legjobban kidolgozott része a harc lesz, amit csak meghatározott helyeken lehet vívni. A fejlesztők gondoltak arra, hogy nem szeretné a játékos, ha bárki bárhol zaklathatná a karakterét, így olyan területeket fognak létrehozni, ahol a karakter teljesen biztonságban érezheti magát.

A World of Warcraft az első olyan Blizzard játék lesz, amiért havidíjat kell majd fizetni. Az így beszedett összeg egy elkülönített fejlesztőcsapatot fog támogatni, akiknek az lesz a feladatuk, hogy a játék megjelenése után folyamatosan bővítsék az online Warcraft világot új helyszínekkel, új küldetésekkel, méghozzá az idő közben felmerülő igények szerint.

A World of Warcraftot már több, mint egy éve fejlesztik, de kiadási időpontot még nem tudtak meghatározni. A Blizzard annyi időt szeretne rá fordíani, amennyi mindenképp szükséges a fejlesztésre, és a béta tesztelésre, hogy kiegyensúlyozza a fajok közti különbséget, és a lehető legkisebb esélye legyen annak, hogy hiba marad a végleges játékban. Bill Roper, aki a Blizzard bemutatóját vezette úgy érzékeltette ennek a lényegét, hogy a béta tesztelés egy napig, vagy akár egy évig is tarthat, csak az a fontos, hogy a kész játék hibátlan, és méltó legyen a Blizzard hírnevéhez. A játéknak csak a PC-s változatát jelentették be, de a Blizzard más platformokat is figyelembe fog venni valószínűleg, hogy az online világba bármilyen gépről bekapcsolódhassanak a játékosok.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról