Szerző: Barna József

2001. július 10. 21:33

3DMark 2001: a nemzetközi helyzet fokozódik

Tegnap számoltunk be arról, hogy erős, többnyire 1 GHz-nél gyorsabb processzor és GeForce3 chipes videokártya használata esetén a 3DMark 2001 DirectX 8-as hardvert igénylő tesztje, a Nature gyorsabban fut szoftveres T&L módban, mint a dedikált GPU támogatásával. A probléma okát keresendő megkérdeztük mind a szoftvert fejlesztő MadOnion, mind pedig az NVIDIA képviselőit. Egyelőre csupán az előbbiektől érkezett válasz:
Jelenleg mi is vizsgáljuk, hogy mi állhat a dolog hátterében. Az eredményre azonban még bizonyára több napot esetleg hetet is várni kell.
Időközben a MadOnion honlapján megjelent egy rövid interjú, melyben az éppen szabadságát töltő és általunk is korábban megkérdezett Patric Ojala válaszolt röviden egy felhasználó által feltett kérdésekre. Íme egy lakonikus idézet a lakonikus interjúból:

A teljesítménykülönbség feltehetően a CPU és a grafikus kártya közötti terhelésmegosztással magyarázható. A nature jelenetben a kártya alapvetően a shader utasítások végrehajtásával foglalkozik. Ugyanakkor el kell végeznie a transformation and lighting műveleteket is, ami miatt memória-sávszélesség gondok merülhetnek fel. Ilyenkor a CPU megmutathatja az erejét.
Azóta - bomlat tanácsára - a teszteket az NVIDIA EffectBrowserben futtatható DirectX 8-as technológiai demóknál is megismételtük, és egyes vertex és pixel shader műveleteket használó kódok esetében is azt tapasztaltuk, hogy akár 40%-kal gyorsabb lehet a szoftveres Vertex Shader számítás.

Szólj hozzá a fórumban!

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról